شناسهٔ خبر: 67281665 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

پرداختی بیمه سلامت زنجان به مراکز طرف قرارداد ۲۱ درصد افزایش یافت

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۱ درصد افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

سعید کرمی زنجانی روز پنجشنبه در نشست خبری با بیان اینکه پرداخت های این بیمه در استان به مراکز طرف قرارداد به موقع است، گفت: امسال مطالبات داروخانه ها در استان تا مردادماه و مطالبات پزشکان تا اردیبهشت پرداخت شده است.

کرمی زنجانی اضافه کرد: امیدواریم در سایه این پرداخت های به موقع شاهد ارایه خدمات مطلوب به بیمه شدگان در استان باشیم.

وی با اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: افراد فاقد پوشش بیمه برای ثبت نام می توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت یا به صورت مستقیم از طریق سامانه حقوق شهروندی سازمان به نشانی اینترنتی csp.ihio.gov.ir با وارد کردن مشخصات خود اقدام کنند.

کرمی به افزایش سهم پرداختی بیمه سلامت برای درمان های ناباروری در استان اشاره کرد و افزود: این پرداخت ها برابر با ۷۰ درصد تعرفه های بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه به طور متوسط حدود ۶ هزار مراجعه سرپایی به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در استان داریم، گفت: بیمه سلامت در سطح استان با ۱۵۹ داروخانه، ۲۰۶ پزشک، ۲۷ آزمایشگاه و فیزیوتراپی طرف قرارداد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در سال گذشته یک هزار و ۹۷۵ خدمت سرپائی و بستری در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان ارائه شد.

کرمی‌ زنجانی تعداد خدمات ارائه شده بیمه سلامت استان در سال‌ گذشته را یک هزار و ۹۷۵ مورد اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال‌ پیش از آن ۲۱ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۴۷ بیمار سخت درمان در سطح استان زنجان نشان دار شده اند، گفت: از ابتدای ایجاد صندوق بیماران خاص و سخت درمان تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شده است.

کرمی زنجانی با بیان اینکه در سال گذشته پنج هزار و ۳۵۱ تماس با شماره ۱۶۶۶ سازمان برای ارائه خدمات برقرار شده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد تماس ها توسط کارشناسان مربوطه پاسخ گویی شده و ۴۴۲ مورد از تماس های اختصاصی نیز به کارشناسان تخصصی ارجاع و برای پیگیری اقدام شد.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه عمده ترین دغدغه سازمان، خدمت رسانی درست به جامعه هدف است، اظهار داشت: ۶۱ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت از جمعیت روستایی هستند و در مجموع ۸۱ درصد بیمه شدگان نیز سرانه حق بیمه پرداخت نمی کنند.

وی با بیان اینکه موضوع همپوشانی بیمه در استان به حداقل رسیده است، گفت: بر اساس قانون افراد باید تحت پوشش یک صندوق بیمه باشند از این رو همپوشانی ها تعیین تکلیف می شود.

نظر شما