شناسهٔ خبر: 65617253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال به بیماران خاص در زنجان پرداخت شد

مدیرکل بیمه سلامت زنجان از پرداخت بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال از ابتدای طرح تاکنون به بیماران خاص و سخت‌درمان استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید کرمی زنجانی مدیرکل بیمه سلامت زنجان گفت: در راستای اجرای اساسنامه و ابلاغ شیوه نامه اجرایی صندوق بیماران خاص و سخت درمان در شهریورماه ۱۴۰۱ اقدام‌های لازم به منظور شناسایی بیماران مشمول صندوق، تدوین بسته خدمتی و به روز رسانی اطلاعات نرم افزارهای سازمان انجام شد.

وی اضافه کرد: از ۱۰۷ نوع بیماری خاص و سخت درمان برای ۵۱ گروه بیماری، بسته خدمتی تعریف و در سامانه الکترونیکی بیمه سلامت بارگذاری شد.

این مسوول ادامه داد: در صورت نشان‌دار بودن بیماران یاد شده در سامانه بیمه سلامت،‌ هنگام دریافت خدمت می‌توانند از کمک‌های صندوق هم در بخش بستری و هم سرپایی بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: از ابتدای طرح تاکنون در بخش سرپایی حدود ۶۲ هزار و ۵۷۰ نسخه الکترونیک به مبلغ ۱۱۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال و در بخش بستری به تعداد پنج هزار و ۶۱۷ پرونده با مبلغ ۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل صندوق بیماران خاص و سخت درمان توسط بیمه سلامت استان زنجان به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: از محل اعتبارهای ذیل ماده تبصره ۹ اساسنامه زیرعنوان خارج از ضوابط نیز به تعداد دو هزار و ۱۰۴ پرونده به مبلغ ۷۳ میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال به بیمه شدگان مشمول این طرح پرداخت شد.

این مسوول یادآور شد: برای بیمه شدگان مشمول که به مراکز غیر طرف قرارداد مراجعه داشتند نیز از واحد خسارت متفرقه به تعداد ۸۳۲ پرونده به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: از شهریور ۱۴۰۱ تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۰ بیمار خاص و سخت درمان نشان‌دار شده‌اند و توانسته اند از مزیت‌های این صندوق بهره‌مند شوند.

نظر شما