شناسهٔ خبر: 67281078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان عنوان کرد

افزایش سهم پرداختی بیمه سلامت برای درمان‌های ناباروری در زنجان

الناز آخوندی

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به افزایش سهم پرداختی بیمه سلامت برای درمان‌های ناباروری در استان اشاره کرد و افزود: این پرداخت‌ها برابر با ۷۰ درصد تعرفه‌های بخش خصوصی است.

صاحب‌خبر -

سعید کرمی‌زنجانی امروز (پنجشنبه ۳۱ خردادماه) در نشست خبری با بیان اینکه عمده‌ترین دغدغه سازمان، خدمت‌رسانی درست به جامعه هدف است، اظهار کرد: ۶۱ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت از جمعیت روستایی هستند و در مجموع ۸۱ درصد بیمه‌شدگان نیز سرانه حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳۵۱ تماس با شماره ۱۶۶۶ سازمان برای ارائه خدمات برقرار شده است، گفت: بیش از ۹۰ درصد تماس‌ها توسط کارشناسان مربوطه پاسخ‌گویی شده و ۴۴۲ مورد از تماس‌های اختصاصی نیز به کارشناسان تخصصی ارجاع و برای پیگیری اقدام شد.

کرمی‌زنجانی با اشاره به اینکه در سال گذشته حدود ۲۰ میلیارد ریال به مراکز طرف قرارداد پرداخت شد که نسبت به سال ۱۴۰۱، ۲۱ درصد افزایش یافته است، افزود: پرداخت‌های این بیمه در استان به مراکز طرف قرارداد به موقع است. امسال مطالبات داروخانه‌ها در استان تا مردادماه و مطالبات پزشکان تا اردیبهشت پرداخت شده است. امیدواریم در سایه این پرداخت‌های به موقع شاهد ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان در استان باشیم.

وی با اینکه بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: افراد فاقد پوشش بیمه برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت یا به صورت مستقیم از طریق سامانه حقوق شهروندی سازمان به نشانی اینترنتی csp.ihio.gov.ir با وارد کردن مشخصات خود اقدام کنند.

او با بیان اینکه به طور متوسط حدود ۶ هزار مراجعه سرپایی به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در استان داریم، گفت: بیمه سلامت در سطح استان با ۱۵۹ داروخانه، ۲۰۶ پزشک، ۲۷ آزمایشگاه و فیزیوتراپی طرف قرارداد است.

کرمی‌زنجانی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۴۷ بیمار سخت درمان در سطح استان زنجان نشان دار شده اند، گفت: از ابتدای ایجاد صندوق بیماران خاص و سخت درمان تاکنون ۳۲۰ میلیارد ریال برای این بیماران هزینه شده است.

انتهای پیام

نظر شما