شناسهٔ خبر: 67140954 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان:

کودکان زیر هفت سال زنجانی رایگان درمان می‌شوند

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ارائه خدمات به شیرخواران و کودکان زیر هفت سال در مراجعات بستری، تحت نظر اورژانس و سرپایی (به استثنای داروی سرپایی) در مراکز تشخیصی و درمانی بخش دولتی دانشگاهی رایگان است.

صاحب‌خبر -

سعید کرمی زنجانی مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: خانواده های دارای کودکان زیر هفت سال برای بهره مندی از مزایای مذکور باید دارای بیمه پایه باشند.

وی اضافه کرد: از افراد فاقد پوشش بیمه ای دعوت می شود جهت دریافت بیمه نامه درمانی بر اساس آزمون وسع از طریق مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس csp.ihio.gov.ir یا مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد برای بیمه کردن خود اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: هم اکنون آمار بیمه شدگان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه سلامت در استان ۴۹ هزار و ۲۱۵ نفر اعلام شده است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه براساس هماهنگی های صورت گرفته با معاونت درمان و بیمارستان های دانشگاهی، در حال حاضر این خدمت در سطح استان و در تمامی بیمارستانهای دولتی دانشگاهی اجرایی شده و مشمولین از آن بهره مند هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه سلامت رایگان قرار گرفته ‌اند، افزود: سایر دهک ‌های جامعه نیز با هزینه حداقلی از خدمات بیمه سلامت ایران برخوردار شده ‌اند.

کرمی، هدف از ارائه بیمه درمانی رایگان برای پنج دهک نخست جامعه را افزایش امکان دسترسی به خدمات درمانی و کاهش پرداخت هزینه درمان از جیب مردم ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد:بیمه شدگان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با سامانه یکپارچه تلفنی ۲۴ ساعته ۱۶۶۶ تماس حاصل کنند.

نظر شما