شناسهٔ خبر: 67279923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تداوم بارش رگباری در نوار شمالی | صدور هشدار نارنجی

گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که امروز پنجشنبه (۳۱ خرداد) و جمعه (۱ تیر) مناطقی از شمال غرب، سواحل خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی و همچنین شمال شرق کشور در ساعات بعد از ظهر بارش رگباری و رعد و برق را تجربه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «پنجشنبه (۳۱ خرداد) تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های شدید محلی با صدور هشدار نارنجی هواشناسی در استان‌های خراسان شمالی، ارتفاعات در استانهای مازندران، تهران و البرز و جمعه (۱ تیر) در استان‌های شرق خراسان شمالی، اردبیل، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و مازندران، نیمه شرقی آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی همراه است. اثر مخاطرات این هشدار شامل سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه و تگرگ خواهد بود.»
کبری رفیعی افزود: «تا پایان روز جمعه (۱ تیر) در در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در برخی نقاط نیز سبب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن درختان خواهد شد.»
هشدار نارنجی در ارتباط با وزش باد شدید و در مناطق مستعد توفان گرد و خاک امروز پنجشنبه (۳۱ خرداد) در استان‌های خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، نوار شرقی کرمان و شرق و جنوب سمنان و فردا جمعه (۱ تیر) در نیمه شرقی خراسان جنوبی، نوار شرقی کرمان و شمال سیستان و بلوچستان است.
رفیعی ادامه داد: «شنبه(۲ تیر) و یکشنبه(۳ تیر) در شمال شرق سواحل آب‌های دریای عمان و تنگه هرمز تا ۳ روز آینده، پنجشنبه (۳۱ خرداد) و جمعه (۱ تیر) آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم است.
در تهران در ساعات عصرگاهی وزش باد شدید و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی پایتخت بین ۲۴ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد است.
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور گرم‌ترین مرکز استان، اهواز با دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

بیشتر بخوانید:
رگبار باران ادامه دارد | هشدار نارنجی در نوار شمالی کشور
سامانه بارشی تا پایان هفته فعال است | هشدار نارنجی برای شمال، غرب و مرکز

نظر شما