شناسهٔ خبر: 67296776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

تفاوت ۴۵ درجه‌ ای گرم‌ترین و سردترین مناطق ایران در نخستین روز تابستان 

بنا بر پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، امروز جمعه (۱ تیر) ۱۲ استان در نوار شمالی در ساعات عصر و شب با رگبار باران، رعد و برق و ورزش باد شدید روبه‌رو هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز جمعه (۱ تیر) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز، تهران، ارتفاعات استان‌های قزوین، گیلان، مازندران، سمنان و زاگرس مرکزی بعد از ظهر و شب‌ رگبار باران، رعد و برق و ورزش باد رخ می‌دهد. برخی مناطق این استان‌ها نیز شاهد خیزش گرد و خاک و در نقاط مستعد شاهد بارش تگرگ هستند.»
فریبا گودرزی افزود: «بارش‌ها در مناطق گفته شده تا روزهای نخست هفته آینده ادامه دارد.»
گودرزی ادامه داد: «تا چند روز آینده، در نیمه شرقی به ویژه منطقه زابل و شرق خراسان جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»
دریا خزر و دریا عمان مواج و متلاطم است.
پیش‌بینی هواشناسی برای تهران آسمانی ابری همراه با وزش باد است. نوسانات دمایی پایتخت بین ۳۴ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور درباره گرم‌ترین نقاط کشور نیز یادآور شد: «آب پخش در استان بوشهر ۵۲، اهواز و امیدیه در استان خوزستان ۵۱، مهران در استان اسلان ۵۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهرهای کشور هستند. اما خنک‌ترین‌ها نیز شهرستانک در استان البرز ۷ و فرودگاه اردبیل ۸ درجه سانتی‌گراد شده‌است.»

بیشتر بخوانید:
تداوم بارش رگباری در نوار شمالی | صدور هشدار نارنجی
تابستان داغ ایران ؛ دمای هوا در یک شهر به ۶۲ درجه رسید؟ | شهرهایی که در گرمای بالای ۵۰ درجه می‌سوزند

نظر شما