شناسهٔ خبر: 67278288 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تشریح برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان کرمان

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان کرمان با بیان اینکه این اتحادیه در استان کرمان ۶ هزار عضو دارد، گفت: برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهران شیخی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال 1403 سالی پر بار، پر محتوا و پر کار ویژه اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی سراسر استان کرمان خواهد بود، اظهار داشت: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان کرمان 6 هزار عضو دارد و در 21 شهرستان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فصل تابستان برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، فصل بهار تشکیلاتی است، گفت: اردوهای تشکیلاتی طلایه‌داران از فردا در استان کرمان و با حضور مسئولین انجمن اسلامی مدارس سراسر استان آغاز و تا مرداد ماه برگزار می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان با اشاره به اینکه اوقات فراغت صرفاً محدود به تابستان نیست و باید برای اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال تحصیلی برنامه‌ریزی کرد، افزود: برنامه‌هایی که این اتحادیه اجرا می‌کند در طول سال تحصیلی نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان برنامه‌های متعددی در طول سال تحصیلی و همچنین تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش‌بینی کرده است، ادامه داد: در این مسیر ابتدا تشکیل محیط تربیتی در بستر جامعه از برنامه‌های این تشکل امین است.

شیخی از برگزاری پایگاه اوقات فراغت نوجوان در تابستان امسال خبر داد و بیان کرد: انجمن اسلامی در همه حوزه‌ها میدان دار است و در نهایت خلاقیت، سیر برنامه‌های خود را پیش خواهد برد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان با نگاه تربیتی قطعاً نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: معتقدیم محوریت اصلی برنامه‌های اوقات فراغت، سه ضلع خانواده، محیط تربیتی و جامعه است و دستگاه‌های فرهنگی باید در کنار خانواده، محیط‌های تربیتی سالم طراحی کنند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان در تشریح برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان، به فعالیت هیئت‌های انصارالمهدی(عج) شهری در ایام تابستان به ویژه سوگواری ماه محرم الحرام اشاره کرد و افزود: به منظور انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و اهل‌بیت(ع) و ایجاد یک محیط تربیتی، هیئت‌های انصارالمهدی(عج) در ایام تابستان فعال هستند.

وی افزود: امسال قرارگاه‌های تابستانه در سه بخش شبکه پشتیبان (مربیان)، شبکه همگام (والدین و اولیای مدرسه) و شبکه دانش آموزی تقسیم شده و در سیر مجموعه تربیتی شهید سلیمانی ایفای نقش می‌کنند، گفت: رویکرد محتوایی سالانه تشکل امین اتحادیه در سراسر استان با نگاهی تربیت محور و تشکیلاتی و متناسب بوم کرمان است.

شیخی خاطر نشان کرد: ایجاد محلی تحت عنوان پاتوق نوجوان در مجموعه اتحادیه استان شامل مرکز بازی‌های حرکتی و مهارتی تاما، مجموعه کافه کتاب کاما، مرکز علمی آموزشی آینده سازان و مجموعه قرارگاه‌های معرفتی و مهارتی و محوری اتحادیه یکی دیگر از محیط‌های تربیتی این مجموعه بوده که تابستان امسال مورد استفاده نوجوانان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/511/

برچسب‌ها:

نظر شما