شناسهٔ خبر: 67319433 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار ایلام:

بیش از ۱۱ هزار نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در ایلام هستند

استاندار ایلام با تاکید بر لزوم رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری رؤسای ستادهای انتخاباتی در استان، گفت: در استان ایلام تعداد عوامل انتخابات ۱۱ هزار و ۸۳۰ نفر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _شنبه دوم تیر_ در نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: تحقق ۴ اصل مورد انتظار مقام معظم رهبری یعنی، «رقابت»، «امنیت»، «مشارکت» و «سلامت» مهم‌ترین هدف مسئولان و دست‌اندرکاران در برگزاری انتخابات هشتم تیر باشد.

وی افزود: فرمانداران و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان فارغ از نگاه جانب‌دارانه و رعایت اصل بی‌طرفی، زمینه تسهیل اخذ آرای مردم را فراهم کنند و همه تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه به‌کار گیرند.

استاندار ایلام با اشاره به سلامت و مشارکت در انتخابات به‌عنوان دو اصل مهم مورد تاکید مقام معظم‌رهبری، گفت: شورای نگهبان شرایط را فراهم کرده و هر کس متناسب با سلیقه خود یک نامزد دارد و به فضل خدا مشارکت بالا خواهد بود.

بهرام‌نیا در خصوص تعداد دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان، گفت: تعداد عوامل و دست‌اندرکاران انتخابات در استان ۱۱ هزار و ۸۹۳ نفر است که از این تعداد ۶ هزار و ۳۹۳ نفر عوامل اجرایی و بازرسی و حدود ۲۵۰۰ نفر نیروهای نظارت و حدود ۳ هزار نفر نیز نیروهای انتظامی هستند.

وی اضافه کرد: آمادگی کامل داریم که با هم‌دلی، انسجام و همکاری مجموعه ستاد انتخابات استان، هیأت نظارت و بازرسی و دستگاه قضائی و سپاه و بسیج، هم‌چون انتخابات ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲، در انتخابات ۸ تیر نیز شاهد خلق حماسه‌ای دیگر در استان ایلام باشیم.

نماینده عالی دولت در استان ایلام خواستار برگزاری جلسات مشترک فرمانداران با رؤسای ستاد انتخابات نامزدها در شهرستان‌ها شد و گفت: نمایندگان نامزدها می‌توانند در شعب اخذ رأی، بدون دخالت در امور اجرایی، حضور داشته باشند.

بهرام‌نیا ادامه داد: ما امانت‌دار رأی مردم هستیم و هر نامزدی که منتخب مردم باشد، برای همه ما قابل احترام است.

وی تاکید کرد: رؤسای ستادها ضمن رعایت اخلاق و اخلاق‌مداری و نصب‌العین قراردادن قانون عمل کند و زمینه‌ساز نشاط انتخاباتی باشند.

استاندار ایلام ادامه داد: در هنگام شمارش آرا دقت چند برابری مدنظر باشد و فرمانداران در برگزاری انتخاباتی باشکوه اهتمام داشته باشند.

بهرام نیا با بیان این‌که ایلام در برگزاری انتخابات ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲( دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری) استان ایلام در اکثر شاخص‌ها حائز رتبه نخست کشوری شده است، گفت: در پیکربندی انتخاباتی ایلام رتبه نخست کشور، در بحث متوسط زمان آغاز به‌کار شعب راه‌اندازی شده، استان ایلام ۱۰۰ درصد، اما کل کشور ۹۰ درصد بود، یعنی ایلام استان نخست کشور شد، در بحث میزان استعلام‌شدگان استان ایلام ۹۹.۸۷ درصد و کل کشور نیز ۹۹.۷۸ باز هم ایلام استان نخست کشور شد و در شاخص استعلام‌شدگان برخط نیز استان ایلام ۹۹.۲ درصد و کل کشور ۹۸.۳ درصد یعنی ایلام استان نخست کشور بود.

وی افزود: در شاخص کل عملکرد فناوری اطلاعات شعب اخذ رأی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری استان، حوزه انتخابیه دهلران ۹۹.۶۹ درصد و حوزه انتخابیه ایلام ۹۸.۳۷ و در این حوزه مجموع عملکرد کل کشور ۹۷.۸ درصد، ایلام استان نخست کشور و در مشارکت نیز استان رتبه چهارم کشور را کسب کرد که این رتبه‌های نخست در اکثر حوزه‌ها مایه افتخار برای استان است که در این راستا از همه دست‌اندرکاران انتخابات در استان قدردانی می‌کنیم‌.

نظر شما