شناسهٔ خبر: 67280054 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزان در کرمان پاتوق نوجوانان راه اندازی می‌کند

کرمان - ایرنا - مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان از برگزاری پایگاه اوقات فراغت نوجوان در تابستان امسال خبر داد و گفت: ایجاد محلی به عنوان پاتوق نوجوان در مجموعه این اتحادیه برنامه‌ریزی شده که طی ایام یاد شده راه اندازی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از این اتحادیه، مهران شیخی روز پنجشنبه با تشریح برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان، افزود: این محل شامل مرکز بازی های حرکتی و مهارتی، مجموعه کافه کتاب کاما، مرکز علمی آموزشی آینده سازان، مجموعه قرارگاه های معرفتی و مهارتی و محوری این اتحادیه به عنوان یکی دیگر از محیط های تربیتی این مجموعه بوده که در تابستان امسال مورد استفاده نوجوانان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان با نگاه تربیتی به طور قطع نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی دارد.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان اظهار کرد: معتقدیم محوریت اصلی برنامه های اوقات فراغت، سه ضلع خانواده، محیط تربیتی و جامعه است و دستگاه های فرهنگی باید در کنار خانواده، محیط های تربیتی سالم طراحی کنند.

وی با بیان اینکه اوقات فراغت محدود به تابستان نیست و باید برای اوقات فراغت دانش آموزان در طول سال تحصیلی برنامه ریزی شود، ادامه داد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برنامه های متعددی را در طول سال تحصیلی و همچنین تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان پیش بینی کرده است و در این مسیر ابتدا تشکیل محیط تربیتی در بستر جامعه از برنامه های این تشکل است.

شیخی با بیان اینکه برنامه هایی که اتحادیه اجرا می کند در طول سال تحصیلی نیز ادامه دارد، افزود: اردوهای تشکیلاتی طلایه داران فردا در این استان با حضور مسئولان انجمن اسلامی مدارس سراسر استان در مرداد ماه برگزار می شود.

وی به فعالیت هیات های انصار المهدی (عج) شهری در ایام تابستان به ویژه سوگواری ماه محرم الحرام اشاره و عنوان کرد: هیات های انصار المهدی(عج) به منظور انس بیشتر دانش آموزان با قرآن و اهل بیت(ع) و ایجاد یک محیط تربیتی، در ایام تابستان فعال هستند.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان اضافه کرد: امسال قرارگاه های تابستانه در سه بخش شبکه پشتیبان(مربیان)، شبکه همگام (والدین و اولیای مدرسه) و شبکه دانش آموزی تقسیم شده و در سیر مجموعه تربیتی شهید سلیمانی نقش ایفا می کنند، و رویکرد محتوایی سالانه تشکل امین اتحادیه در سراسر استان کرمان با نگاهی تربیت محور و تشکیلاتی و متناسب بوم کرمان است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۳ سالی پر بار، پر محتوا و پر کار ویژه اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی سراسر استان خواهد بود گفت: انجمن اسلامی در همه حوزه ها میدان دار است و در نهایت خلاقیت، سیر برنامه های خود را پیش خواهد برد.

نظر شما