شناسهٔ خبر: 67767544 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شعله‌های آتش به جان منطقه گردشگری «شلالدون باشت» افتاد

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت از وقوع آتش‌سوزی در منطقه شلالدون در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید روح‌اله شاهینی، امروز _یکشنبه سی‌ویکم تیر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آتش‌سوزی جنگل و مراتع «شلالدون باشت» ساعت ۱۴ امروز (یکشنبه) به دلیل نامعلومی شروع شد.

وی افزود: با توجه به آتش‌سوزی منطقه سخت گذر پیچاب در روز گذشته نیروهای منابع طبیعی خسته و توان مهار آتش را ندارند و به همین دلیل به نیروهای تازه نفس برای مهار آتش منطقه «شلالدون» نیاز است.

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت گفت: منطقه سخت‌گذر «پیچاب» روز گذشته طعمه حریق شده بود که صبح امروز از سوی نیروهای محلی، ستاد بحران و نیروهای منابع طبیعی مهار شد.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی، تشکل‌های مردمی، تعدادی از کوهنوردان و اعضای مدیریت ستاد بحران باشت در مهار آتش منطقه سخت‌گذر پیچاب تلاش کردند.

شاهینی خاطرنشان کرد: گرمای شدید، سخت‌گذر بودن و وزش باد شدید، مهار آتش را در ارتفاعات منطقه شلالدون را هم‌اکنون دشوار کرده است.

وی با بیان اینکه این روزها بی احتیاطی‌های گردشگران و جوامع محلی موجب بروز آتش‌سوزی‌های پیاپی می‌شود، افزود: بیش از ۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع منطقه شلالدون باشت در خرداد امسال طعمه حریق شد.

نظر شما