شناسهٔ خبر: 67768813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک مسئول:

ارتفاعات شلال دان باشت در آتش می سوزد

یک مسئول: سرپرست فرمانداری شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار نشدن شعله‌های آتش در ارتفاعات شلال دان این شهرستان اظهار تاسف کرد.

صاحب‌خبر -

"سیدروح الله شاهینی" در گفت و گو با ایلنا از گچساران گفت: شعله های آتش در چند نقطه شلال دان شهرستان باشت در حال فوران است.

وی با اظهار امیدواری از اینکه شعله های آتش در حال مهار شدن است و امیدواریم تا ساعاتی دیگر شاهد مهار این شعله ها باشیم، اظهار داشت: تلاش های فراوانی برای مهار شعله‌های آتش در ارتفاعات شلال دان شهرستان باشت هم اکنون درحال انجام است.

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد به مهار آتش سوزی اراضی جنگلی و مرتعی در  ارتفاعات لار  این شهرستان هم اشاره و خاطرنشان کرد: واقعیت این است که شعله های آتش در ارتفاعات لار مهار شده اما در ارتفاعات شلال دان همچنان در حال فوران است.

شاهینی با بیان اینکه، آتش سوزی در ارتفاعات دلی لالا واقع در کوه لار از سه روز پیش آغاز شده بود، تصریح کرد: نیرو‌های مردمی، پرسنل منابع طبیعی، محیط زیست و بسیج در همان ساعات اولیه، شعله های آتش را در این ارتفاعات  به کنترل خود در آوردند اما بدلیل وزش باد و پُرپُشت بودن بافت گیاهی منطقه لار، آتش پس از سه روز مهار شد.

به گزارش ایلنا، شهرستان باشت از شهرستان‌های شش گانه گرمسیری در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که با یاسوج مرکز استان حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد.

کشاورزی، دامداری، باغداری و کشت صیفی جات از مهم‌ترین مشاغل پایدار در شهرستان باشت محسوب می شود.

آتش سوزی ها در مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد، خسارات فراوانی را برای کشاورزان، دامداران و سایر اقشار بدنبال دارد.

انتهای پیام/

نظر شما