شناسهٔ خبر: 67768768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر قزوین:

شهرداری قزوین فهرست اماکنی که بدون قرارداد واگذار کرده را ارائه کند

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر قزوین گفت: شهرداری قزوین باید فهرست اماکنی که بدون قرارداد در اختیار برخی از افراد و مجموعه‌ها قرار گرفته را ارائه کند و بعد از آن باید بررسی کنیم که این اماکن و خانه‌ها باید در اختیار چه گروه‌ها و مجموعه‌هایی قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، فاطمه اشدری امشب -یکشنبه سی‌ویکم تیر- در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین ضمن مخالفت با تغییرکاربری فرهنگی خانه فرهنگ شهیدسرلشگر خلبان عباس بابایی اظهار کرد: خانه شهیدبابایی با فلسفه خاصی تملک شده و قرار بر این است که در طرح‌های فرهنگی ویژه شهدا از این بنا بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه خانه شهیدبابایی قرار است سه‌روز در ماه مختص مراسم روضه‌خوانی باشد، گفت: اهل بیت و خانواده شهیدعباس بابایی برای خودشان برنامه دارند و از جمله اینکه برنامه تعزیه در خانه شهیدبابایی هم سر جای خودش باقی مانده و در حال حاضر برنامه‌های خاص شهدا هم در این خانه‌-موزه در حال اجرا است.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با اشاره به اجرای برنامه‌های فرزندان شهدا در این فضا اضافه کرد: با توجه به اینکه دغدغه موضوع عفاف و حجاب داریم، باید کارهای اساسی و زیرساختی در این حوزه انجام دهیم و در فضاهایی مانند خانه شهیدبابایی به این موضوع بپردازیم که در همه وصیت‌نامه‌های شهدا مورد تأکید قرار گرفته است.

اشدری ادامه داد: هر اتفاق پرخطری که در خانه‌های شهرداری که در اختیار برخی افراد، مجموعه‌ها و گروه‌ها قرار گرفته، بیفتد، مسئولیتش به عهده شهرداری قزوین است، چرا که در ملک شهرداری اتفاق می‌افتد و این افراد و گروه‌ها هیچ‌گونه قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای با شهرداری قزوین ندارند و باید نماینده شهردار قزوین در این جلسه این موضوع را بررسی کند.

وی یادآور شد: تعدادی از این اماکن وضعیت مناسبی دارند و می‌شود در این خانه‌ها فعالیت خوبی انجام داد و یا آنها در اختیار مجموعه‌ای قرار داد تا این خانه‌ها مرمت و بازسازی شود. با این حال نباید کاربری خانه فرهنگ شهیدبابایی تغییر پیدا کند تا خانه شهیدبابایی در موقعیت مطلوبی قرار گیرد و در همین راستا خانواده شهیدبابایی قطعه‌هایی از فرش را هدیه کردند تا حیاط خانه برای آسایش مردم مفروش شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با ذکر اینکه خانه شهیدبابایی هر روز زوار خاص خودش را دارد، گفت: این زوار از تمام نقاط کشور و حتی خارج از کشور برای زیارت این خانه مراجعه می‌کنند. در ضمن باید به خانه‌های متعلق به خانواده شهدا که شهیدان خوب ما در آن پرورش یافتند، به عنوان مراکز گردشگری نگاه کنیم و نباید این خانه‌ها کاربری اداری پیدا کند و به مکانی ویژه برای گروه‌هایی خاص تبدیل شود و برای این گروه‌ها در نقاط دیگر فضا داریم.

اشدری افزود: شهرداری قزوین باید فهرست اماکنی که بدون قرارداد در اختیار برخی از افراد و مجموعه‌ها قرار گرفته را ارائه کند و بعد از آن باید بررسی کنیم که این اماکن و خانه‌ها باید در اختیار چه گروه‌ها و مجموعه‌هایی قرار بگیرد. در ضمن خانه فرهنگ شهیدبابایی باید به یک نقطه گردشگری ویژه تبدیل شود.

نظر شما