شناسهٔ خبر: 68327807 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

معاونت خواهران بسیج دانش آموزی سپاه کربلا:

حضرت زینب (س) الگوی برتر جهاد تبیین است

«ابراهیمی» گفت: حضرت زینب (س) الگوی برتر جهاد تبیین برای زنان متدین است.

صاحب‌خبر -

«زهرا ابراهیمی» معاونت خواهران بسیج دانش آموزی سپاه کربلا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در مازندران، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تبیین بلیغ در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضرت زینب (س) الگوی برتر جهاد تبیین برای زنان متدین است.

وی با اشاره به نقش جهاد روایت و تبیین در زندگی حضرت زینب (س) افزود: روایت حضرت زینب (س) از روایت عاشورا باعث شد که عاشورا در تاریخ ماندگار شود. 

ابراهیمی ادامه داد جهاد تبیین نقش بزرگی در پیام رسانی واقعه عاشورا داشته است و اگر حضرت زینب (س) نبود کربلا در کربلا می‌ماند و باید درس بزرگ جهاد تبیین را حضرت زینب (س) بیاموزیم.

این مسئول تصریح کرد: امروز زنان و دختران و جوانان و مومنین ضمن بررسی و کنکاش در ابعاد شخصیتی حضرت زینب (س) این بانوی بزرگ اسلام را الگوی جهاد تبیین در عرصه انقلاب اسلامی قرار داده و دستاورد‌ها و حقایق نظام را روایت کنیم و نگذاریم دشمنان روایت دشمنان از انقلاب بر روایت ما غلبه کند.

معاونت خواهران بسیج دانش آموزی سپاه کربلا بیان کرد: حضرت زینب (س) با روایت خود کاری کرد که بعد از هزار و ۴۰۰ سال، واقعه عاشورا ماندگار شود و امروز اثر جهاد تبیین و روایت را در مهد ظلم و کفر در آمریکا و انگلیس شاهد هستیم.

نقش جهاد تبیین در عرصه تعلیم و تربیت

وی با اشاره به نقش جهاد تبیین در عرصه تعلیم و تربیت گفت: باید شخصیت حضرت زینب (س) در موکب‌های جاماندگان اربعین در بین جوانان و نوجوانان سرلوحه کارشان قرار گیرد و ویژگی‌های شخصیت الهی و متعالی حضرت زینب (س) را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم و رسالت حضرت زینب (س) را در انتقال صحیح مفاهیم عاشورا و کربلا به فرزندان امروز بیاموزیم. 

این مسئول ادامه داد: حضرت زینب (س) انتقال درست واقعه عاشورا را اولویت اول قرار داد و در کنارش عزاداری هم داشت و ما باید زینب‌های زمان خود را از دفاع مقدس و دفاع از حرم و جبهه مقاومت در غزه و فلسطین به جوانان و نوجوانان بشناسانیم.

وی توزیع زندگی‌نامه و روایت عاشورا در موکب‌های جاماندگان اربعین را یکی از راه‌های آشنایی جوانان و نوجوانان با سبک و سیره زندگی این بانوی عاشورایی برشمرد و بر ضرورت انتقال واقعه کربلا و درس آموزی از علم و سخنوری و رسالت حضرت زینب (س) تأکید کرد.

ابراهیمی تبیین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های نظام و انقلاب را در خنثی سازی فتنه‌های رسانه‌های معاند که در پی ناامیدی جوانان هستند موثر برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما