شناسهٔ خبر: 67277926 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معرفی مشاوران املاک متخلف مشهد به تعزیرات حکومتی

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری، برای ۱۹۲۰ واحدصنفی اخطاریه های ماده‌ ۲۷ و ۲۸ صادر شده و ۲۷۵ بنگاه املاک متخلف نیز پلمپ شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد حسن قانع اظهار داشت: 88 واحد مشاور املاک متخلف در بازرسی‌های انجام شده در مشهد شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که مبلغ یک میلیارد و دویست و شصت و پنج میلیون تومان جریمه شدند. 

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری 2465 مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح شهر مشهد مقدس انجام شده است و برای 1920 واحدصنفی اخطاریه های ماده‌ 27 و 28 صادر شده و 275 بنگاه املاک متخلف نیز پلمپ شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سایر دستگاههای نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالانه به انجام مسئولیت خواهند پرداخت و با متخلفان طبق قانون برخورد می کنند بطوری که این بنگاه‌های مشاور املاک مذکور دارای تخلفاتی نظیر عدم رعایت قوانین صنفی، فرار مالیاتی و عدم ارائه صورت حساب بودند که در تعزیرات حکومتی برای آنها پرونده تشکیل شد.

قانع ادامه داد: گشتهای مشترک بازرسی تمرکز خود را بر موضوعات حق الزحمه، صدور کد رهگیری، نصب نرخنامه، درج حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه و رعایت سقف 20 درصدی افزایش در اجاره بهای مسکن طبق مصوبه شورای مسکن استان و استفاده از سامانه جدید تعیین اجاره بهای واحدهای مسکونی تحت وب قرار داده است.

گفتنی است، این سامانه مبلغ حق‌الزحمه کمیسیون پرداختی هرکدام از موجر و مستاجر به بنگاه املاک را نیز تعیین می‌نماید، که بنگاه املاک بایستی در مقابل دریافت این مبلغ قطعا رسید صادر و تحویل دهد.

انتهای پیام/282/.

نظر شما