شناسهٔ خبر: 67320057 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک استاد دانشگاه: انتخابات را نمی توان نادیده گرفت

شهرکرد – ایرنا – یک حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت حضور مردم در عرصه انتخابات گفت: هرچند در زمان حاضر مردم با مشکلاتی روبرو هستند اما در همین وضعیت هم نمی‌توان امر مهم انتخابات را نادیده گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر گرجی شامگاه شنبه در جمع هواداران مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در چهارمحال و بختیاری افزود: هر انتخاباتی که شهروندان کوچک‌ترین حق انتخابی داشته باشند و بتوانند به کاندیدایی که کمترین شرایط را داشته باشد، شرکت در این انتخابات واجب است.

وی با تاکید براینکه شرکت در انتخابات از لحاظ عقلانی، اخلاقی و شرعی واجب است اظهار داشت: یک انسان هنگامی که می‌بیند در بین داوطلبان نامزدی وجود دارد که متفاوت‌تر از بقیه است، در چنین شرایطی اصل احتیاط و دور اندیشی حکم می‌کند فرصت را از دست ندهیم و در انتخابات شرکت کنیم.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: این فرصت شاید برای ایران عزیز ما مغتنم و تکرار نشدنی است بنابراین تصور ما این است که مسعود پزشکیان یک چنین فرصتی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

تحریم انتخابات اقدامی عقلانی نیست

وی گفت: تحریم انتخابات اقدامی عقلایی و همیشگی نیست ، وقتی گزینه‌های متفاوت و یا به نسبت متفاوت در اختیار ما قرار می‌گیرد، عقل حکم می‌کند برای رهایی و عبور از این وضعیت باید انتخاب کرد.

گرجی گفت: مسعود پزشکیان با تمام پنج نامزد جریان اصول‌گرا متفاوت است و اگر به انتخاب دست نزنیم و از حق خود استفاده نکنیم به طور یقین کشور روزهای خوشی در پیش نخواهد داشت.

وی در خصوص اینکه چرا مسعود پزشکیان در مناظره‌ها مانند رقبا تهاجمی برخورد نمی‌کند اظهار کرد: مبنای فکری، اخلاقی و شخصیتی پزشکیان با دیگر نامزدها متفاوت است.

این حقوقدان گفت: مسعود پزشکیان اقتدارگرا و قدرت پرست نیست و فردی که اقتدارگرا باشد در عرصه اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، بهداشت و درمان به دنبال این است که با زور، قدرت و با دولت همه مشکلات را حل کند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: مخالفت پزشکیان با هرگونه مداخله‌گری دولت و حکومت در عرصه امور شخصی و حریم خصوصی شهروندان از جمله تفاوت‌های مسعود پزشکیان با دیگر نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری است.

گرجی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران قانون اساسی وجود دارد که بسیاری از حرف‌های حق را برای ما بیان می‌کند.

وی ادامه داد: در جای جای این قانون؛ ملت همه کاره هستند و این به این معنا است که مطابق قانون اساسی حاکم، خود ملت هستند.

گرجی اضافه کرد: بنابراین وقتی مردم مطابق قانون اساسی حاکم شناخته می‌شوند حکم و فرمان هم باید از آن همین مردم باشد و اگر بنا است که در دولت، مجلس، قوه قضاییه کاری بخواهیم اجرا کنیم آن کار باید مورد نظر و مطلوب این ملت باشد.

وی تاکید کرد: اگر دولت پزشکیان با اراده و همت مردم تشکیل شود به طور یقین این دولت مقررات و لوایحی که مخالف رضایت عمومی مردم باشد تصویب و تایید نخواهد کرد.

وی افزود: چرا باید یک استاد و دانشجویی که فریاد حق‌طلبی سرمی‌دهد با زورگویی دولت مواجه و به درد سر بیفتد و پرونده برای او تشکیل شود که انتظار می‌رود با روی کارآمدن مسعود پزشکیان بسیاری از این مسائل حل شود.

گرجی گفت: دولت مسعود پزشکیان اگر سرکار بیاید دست از آزارگری و مداخله بی‌جا در عرصه‌های مختلف دست برمی‌دارد.

وی تاکید کرد: دولت مسعود پزشکیان دولتی پاکدست و با فساد مبارزه می‌کند.

وی با تاکید براینکه شادی و شادکامی حق ملت ایران است، گفت: بگذارید مردم شغل خود را انتخاب کنند، عقیده و اندیشه دلخواه خود را داشته باشند و به خاطر عقیده و ابراز نظر سیاسی کسی را زندانی نکنید.

مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که فعالیت انتخاباتی‌شان طبق مقررات از زمان اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز شد و تا ۲۴ ساعت پیش از آغاز فرآیند اخذ رأی یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه هفتم تیر ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما