شناسهٔ خبر: 67278501 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

در سال‌جاری صورت گرفت

پلمب ۲۷۵ بنگاه املاک متخلف در مشهد

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: ۲۷۵ بنگاه املاک متخلف در مشهد از ابتدای سال‌جاری پلمب شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدحسن قانع اظهار کرد: ۲۷۵ بنگاه املاک متخلف در مشهد از ابتدای سال‌جاری پلمب شده است و ۸۸ واحد مشاور املاک متخلف هم به‌علت تخلفاتی مانند رعایت نکردن قوانین صنفی، فرار مالیاتی و ارائه ندادن صورت حساب، به تعزیرات حکومتی معرفی و مبلغ یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان جریمه شدند.

وی افزود: پلمب و معرفی این واحدهای متخلف پس از دو هزار و ۴۶۵ مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح شهر مشهد انجام شد که برای هزار و ۹۲۰ واحد صنفی هم اخطاریه‌های ماده ۲۷ و ۲۸ صادر شده است.

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی مشاوران املاک، فعالانه انجام مسئولیت و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.

قانع گفت: گشت‌های مشترک بازرسی تمرکز خود را بر موضوعات حق‌الزحمه، صدور کد رهگیری، نصب نرخ‌نامه، درج حق‌الزحمه در اجاره‌نامه و مبایعه نامه و رعایت سقف ۲۰ درصدی افزایش در اجاره‌بهای مسکن طبق مصوبه شورای مسکن استان و استفاده از سامانه جدید تعیین اجاره‌بهای واحدهای مسکونی تحت وب قرار داده است.

به گزارش ایمنا، سامانه جدید تعیین اجاره‌بهای واحدهای مسکونی تحت وب مبلغ حق‌الزحمه کمیسیون پرداختی هرکدام از موجر و مستأجر به بنگاه املاک را هم تعیین می‌کند که بنگاه املاک باید در مقابل دریافت این مبلغ حتماً رسید صادر کند و تحویل دهد.

نظر شما