شناسهٔ خبر: 67547236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد؛

برگزاری جشنواره «فتح خون» در مازندران

«آهنگر» از برگزاری جشنواره «فتح خون» در راستای دومین کنگره بزرگداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران خبر داد.

صاحب‌خبر -

یه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، «احسان آهنگر» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران امروز در آئین تجلیل از اهالی قلم شهرستان ساری و رونمایی از فراخوان اولین جشنواره فرهنگ، هنر، ادبیات و رسانه «فتح خون» با موضوع ایثار و شهادت و رونمایی از سه کتاب با عناوین «بررسی تحلیلی واقعه تاریخی غدیر»، «برکات و آفات زبان در سرنوشت انسان» و «بر قله دیانت» به قلم «عطاالله رسکتی» ضمن گرامی‌داشت روز قلم با بیان اینکه روز قلم روز بزرگداشت فرهنگ و هنر است، اظهار داشت: ۱۴ تیر تلنگری برای تجلیل از مقام نویسندگان، مولفان و پژوهشگران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به نقش اصحاب قلم در اعتلای فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: این قشر می‌توانند زمینه‌ساز اعتلای جامعه باشند.

وی با بیان اینکه اگر قلم در متون دینی ریشه داشته باشد قطعا موجبات رشد و شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند، ادامه داد: گسترش فرهنگ جامعه نیازمند حمایت از اهالی قلم است.

آهنگر بر لزوم فعال سازی انجمن‌های ادبی تاکید و اضافه کرد: اجتماع اصحاب فرهنگ و هنر به توسعه فرهنگی هنری جامعه کمک می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان مازندران خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه نویسندگی شد و تصریح کرد: جلسات انجمن‌های ادبی نیز باید منظم برگزار شود.

وی از برنامه‌ریزی جهت احیای شورای پژوهش در فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی پژوهشگران استان نیز تدوین می‌شود.

آهنگر بر لزوم مردمی‌سازی حوزه فرهنگ تاکید کرد و اذعان داشت: بسترسازی، سیاست‌گذاری و نظارت در جهت تحقق این مهم برعهده دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر است.

وی بر لزوم پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: انجمن قلم در تمامی شهرستان‌ها باید تشکیل شود و این شبکه به صورت یک زنجیره عمل کنند.

جشنواره «فتح خون» در راستای دومین کنگره بزرگداشت ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران از ۱۴ تیر آغاز و آئین اختتامیه آن ۲۱ شهریور همزمان با سالروز میلاد سید شهیدان اهل قلم «سید مرتضی آوینی» با اهدای جایزه ویژه «شهید آوینی» برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما