شناسهٔ خبر: 67547649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پوستر فراخوان اولین جشنواره فرهنگ، هنر، ادبیات و رسانه "فتح خون" رونمایی شد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، احسان آهنگر در آیین تجلیل از اهالی قلم شهرستان ساری و رونمایی از فراخوان اولین جشنواره فرهنگ، هنر، ادبیات و رسانه "فتح خون" با موضوع ایثار و شهادت و رونمایی از سه کتاب با عناوین بررسی تحلیلی واقعه تاریخی غدیر، برکات و آفات زبان در سرنوشت انسان و بر قله دیانت به قلم عطاالله رسکتی ضمن گرامیداشت روز قلم بابیان اینکه روز قلم روز بزرگداشت فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: چهاردهم تیرماه تلنگری برای تجلیل از مقام نویسندگان، مولفان و پژوهشگران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به نقش اصحاب قلم در اعتلای فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: این قشر می‌توانند زمینه‌ساز اعتلای جامعه باشند.

 

وی با بیان اینکه اگر قلم در متون دینی ریشه داشته باشد قطعا موجبات رشد و شکوفایی جامعه را فراهم می‌کند، افزود: گسترش فرهنگ جامعه نیازمند حمایت از اهالی قلم است.

 

آهنگر بر لزوم فعال سازی انجمن‌های ادبی تاکید کرد و گفت: اجتماع اصحاب فرهنگ و هنر به توسعه فرهنگی هنری جامعه کمک می کند.

 

مدیرکل فرهنگ استان مازندران خواستار برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه نویسندگی شد و افزود: جلسات انجمن‌های ادبی نیز باید منظم برگزار شود.
 
وی از برنامه‌ریزی جهت احیای شورای پژوهش در فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد و گفت: بانک اطلاعاتی پژوهشگران استان نیز تدوین می‌شود.

 

آهنگر برلزوم مردمی‌سازی حوزه فرهنگ تاکید کرد و گفت: بسترسازی، سیاست‌گذاری و نظارت در جهت تحقق این مهم برعهده دستگاه‌های اجرایی در حوزه فرهنگ و هنر است.

 

وی برلزوم پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و افزود: انجمن قلم در تمامی شهرستان‌ها باید تشکیل شود و این شبکه به صورت یک زنجیره عمل کنند.

 

گفتنی است جشنواره "فتح خون" در راستای دومین کنگره بزرگداشت ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید استان مازندران از ۱۴ تیرماه آغاز و آیین اختتامیه آن ۲۱ شهریورماه همزمان با سالروز میلاد سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی با اهدای جایزه ویژه "شهید آوینی" برگزار می‌شود‌. 

پوستر فراخوان فتح خون

نظر شما