شناسهٔ خبر: 67276854 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معرفي مشاور املاک متخلف مشهد به تعزيرات حکومتي

صاحب‌خبر -
معرفي مشاور املاک متخلف مشهد به تعزيرات حکومتي
خبرگزاری آریا - دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری 2465 مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح شهر مشهد مقدس انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری آریا (خراسان رضوی)، محمد حسن قانع دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری 2465 مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح شهر مشهد مقدس انجام شده و برای 1920 واحدصنفی اخطاریه های ماده‌ 27 و 28 صادر شده و 275 بنگاه املاک متخلف نیز پلمب شده است. 88 واحد مشاور املاک متخلف در بازرسی‌های انجام شده در مشهد شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که مبلغ یک میلیارد و 265 میلیون تومان جریمه شدند.
قانع افزود: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سایر دستگاههای نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالانه به انجام مسوولیت خواهند پرداخت و با متخلفان طبق قانون برخورد می کنند به طوری که این بنگاه‌های مشاور املاک مذکور دارای تخلفاتی نظیر عدم رعایت قوانین صنفی، فرار مالیاتی و عدم ارائه صورت حساب بودند که در تعزیرات حکومتی برای آنها پرونده تشکیل شد.
وی ادامه داد: گشت‌های مشترک بازرسی تمرکز خود را بر موضوعات حق الزحمه، صدور کد رهگیری، نصب نرخنامه، درج حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه و رعایت سقف 20 درصدی افزایش در اجاره بهای مسکن طبق مصوبه شورای مسکن استان و استفاده از سامانه جدید تعیین اجاره بهای واحدهای مسکونی تحت وب قرار داده است.
شایان ذکر است، این سامانه مبلغ حق‌الزحمه کمیسیون پرداختی هرکدام از موجر و مستاجر به بنگاه املاک را نیز تعیین می‌کند که بنگاه املاک بایستی در مقابل دریافت این مبلغ قطعا رسید صادر کند و تحویل دهد.

نظر شما