شناسهٔ خبر: 67276748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معرفی مشاوران املاک متخلف مشهد به تعزیرات حکومتی

۲۷۵ بنگاه املاک متخلف در مشهد از ابتدای امسال پلمب شده است.

صاحب‌خبر -
معرفی مشاوران املاک متخلف مشهد به تعزیرات حکومتی
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات خراسان رضوی گفت: ۸۸ واحد مشاور املاک متخلف هم بعلت تخلفاتی مانند رعایت نکردن قوانین صنفی، فرار مالیاتی و ارائه ندادن صورت حساب، به تعزیرات حکومتی معرفی و مبلغ یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان جریمه شدند.
 
محمدحسن قانع افزود: پلمب و معرفی این واحد‌های متخلف پس از دو هزار و ۴۶۵ مورد بازرسی از بنگاه‌های مشاور املاک سطح شهر مشهد انجام شد که برای هزار و ۹۲۰ واحدصنفی هم اخطاریه‌های ماده ۲۷ و ۲۸ صادر شده است.
 
او ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی مشاوران املاک، فعالانه انجام مسئولیت و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌کنند.
 
قانع گفت: گشت‌های مشترک بازرسی تمرکز خود را بر موضوعات حق الزحمه، صدور کد رهگیری، نصب نرخنامه، درج حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه و رعایت سقف ۲۰ درصدی افزایش در اجاره بهای مسکن طبق مصوبه شورای مسکن استان و استفاده از سامانه جدید تعیین اجاره بهای واحد‌های مسکونی تحت وب قرار داده است.
 
سامانه جدید تعیین اجاره بهای واحد‌های مسکونی تحت وب مبلغ حق‌الزحمه کمیسیون پرداختی هرکدام از موجر و مستاجر به بنگاه املاک را هم تعیین می‌کند که بنگاه املاک باید در مقابل دریافت این مبلغ حتما رسید صادر کند و تحویل دهد.

نظر شما