شناسهٔ خبر: 67273416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

معرفی ۳ مشاور املاک متخلف زاهدان به تعزیرات حکومتی

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان گفت: ۳ واحد مشاور املاک متخلف در بازرسی‌های انجام شده در زاهدان شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، علی رحمدل گفت: با توجه به شرایط ویژه اقتصادی و در راستای تنظیم بازار مسکن، بازرسان اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری سایر دستگاههای نظارتی در قالب گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالانه به انجام مسوولیت خواهند پرداخت و با متخلفان طبق قانون برخورد می کنند بطوری که این بنگاه‌های مشاور املاک مذکور دارای تخلفاتی نظیر عدم رعایت قوانین صنفی، فرار مالیاتی و عدم ارائه صورت حساب بودند که در تعزیرات حکومتی برای آنها پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: گشت های مشترک بازرسی تمرکز خود را بر موضوعات حق الزحمه، صدور کد رهگیری، نصب نرخنامه، درج حق الزحمه در اجاره نامه و مبایعه نامه و رعایت سقف ۲۰ درصدی افزایش در اجاره بهای مسکن طبق مصوبه شورای عالی مسکن قرار داده است.

دبیر کارگروه ساماندهی بازار املاک و مستغلات سیستان و بلوچستان گفت: مطابق قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بهاء مشاور املاک تنها در صورت ورود با پنل مشاور املاک و مطابق تعرفه مصوب حق دریافت حق الزحمه را خواهد داشت در غیر این صورت با ثبت قرارداد با کاربری مستاجر در سامانه به هیچ عنوان حق دریافت حق الزحمه را ندارد و به منزله فرار مالیاتی و همچنین تخلف صنفی محسوب شده و مطابق قانون برخورد خواهد شد.

رحمدل خاطر نشان کرد: مدیریت بازار، مقابله با سوداگری و دلالی و همچنین جلوگیری از تنظیم قراردادهای غیر واقعی از جمله مزایای قانون جدید ساماندهی بازار مسکن است.

نظر شما