شناسهٔ خبر: 67277748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نرخ رسیدگی ۳۵ درصدی به پرونده‌های قضایی مسن در کرمان محقق شد

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان رسیدگی به پرونده‌های مسن را از اولویت‌های دستگاه قضایی برشمرد و گفت: ابتدای سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ پرونده مسن در این استان وجود داشت که در پایان همان سال، ۳۵ درصد این پرونده‌ها مختومه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز پنجشنبه در همایش محوری هفته قوه قضائیه استان کرمان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز حدود ۲ هزار و ۷۰۰ مورد از پرونده های مسن در دستگاه قضایی این استان رسیدگی و از آمار کسر شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه در سال گذشته در دادگستری استان کرمان حدود ۷۰۱ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است، تاکید کرد: اگرچه بررسی، تحقیق، رسیدگی، صدور رای و اتخاذ تصمیم در این تعداد پرونده، کار بسیار دشواری است اما این کار با همت قضات و کارکنان دستگاه قضایی انجام شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان، رشد ورودی پرونده ها را از معضلات دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: در سال گذشته ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی ۱۳ درصد رشد داشته که البته میزان خروجی پرونده ها نیز رشد داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با اشاره به این مطلب که در برخی از محاکم استان کرمان ماهانه ۲۵۰ پرونده وارد و رسیدگی می شود که این تعداد ۲ برابر میزان استاندارد است، عنوان کرد: انتظار داریم تمامی دستگاه های متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی، ریشه یابی آسیب های اجتماعی، جرائم و اختلافات را در دستور کار قرار داده و در مسیر رفع آنها اقدام کنند.

همایش محوری هفته قوه قضائیه کرمان، پیام وحدت را مخابره می کند

رییس کل دادگستری استان کرمان همچنین گفت: برگزاری همایش محوری هفته قوه قضائیه نشان دهنده وحدت، همدلی و همراهی همه مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و پیام وحدت را مخابره می کند که بسیار ارزشمند و مهم است.

وی اظهار داشت: در این نشست خدمات جهادگونه و صادقانه قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کرمان تبیین شده و مورد تقدیر قرار می گیرد و این تقدیر، تقدیر از فرد نیست و در حقیقت تقدیر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهارداشت: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است که مدیران قضایی از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای تبیین خدمات انجام شده به مردم استفاده کنند زیرا اقدام در این زمینه امیدآفرین است و دسیسه ها و نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند زیرا دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان ضمن تاکید بر این مطلب که اصل اطلاع رسانی خدمات انجام شده مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد، بیان کرد: اگر مردم در جریان خدمات انجام شده در ارکان نظان مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار نگیرند؛ ممکن است ناخواسته فریب دسیسه های دشمن را بخورند و ناخواسته آب به آسیاب دشمن بریزند.
وی تاکید کرد: اگر شهید بهشتی بزرگوار به عنوان معمار دستگاه قضایی نظام اسلامی شناخته می شود، باید از شهید آیت الله رییسی به عنوان معمار جدید دستگاه قضایی یاد کرد و یاد آنان را گرامی داشت.

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با حضور مردم در این انتخابات سرنوشت کشور برای حداقل چهار سال آینده در حوزه های مختلف تعیین می شود و از این رو همه ما باید مشارکت فعالانه ای در انتخابات داشته باشیم و چشم دشمن را کور کنیم و قطعا در هشتم تیرماه، حماسه بزرگی در کشور و استان رقم می خورد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که کمیت و کیفیت از اصول مهم در برگزاری انتخابات به شمار می رود، تاکید کرد: کمیت مربوط به میزان حضور در انتخابات و کیفیت درباره انتخاب فرد اصلح و مطابق با معیارهای مد نظر مقام معظم رهبری است که هر ۲ اصل باید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما