شناسهٔ خبر: 67279229 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد؛

کمیت و کیفیت از اصول مهم در برگزاری انتخابات

حجت الاسلام حمیدی گفت: کمیت مربوط به میزان حضور در انتخابات و کیفیت درباره انتخاب فرد اصلح است که هر ۲ باید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در همایش محوری هفته قوه قضائیه استان کرمان گفت: برگزاری همایش محوری هفته قوه قضائیه  نشان دهنده وحدت، همدلی و همراهی همه مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و پیام وحدت را مخابره می کند که بسیار ارزشمند و مهم است.

وی افزود: در این جلسه، خدمات جهادگونه و صادقانه قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان تبیین شده و مورد تقدیر قرار می گیرد و این تقدیر، تقدیر از فرد نیست و در حقیقت تقدیر از خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: هفته قوه قضائیه، فرصت مناسبی است که مدیران قضایی از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی برای تبیین خدمات انجام شده به مردم استفاده کنند؛ چرا که اقدام در این زمینه امید آفرین است و دسیسه ها و نقشه های دشمن را نقش بر آب می کند؛ زیرا دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی ضمن تاکید بر اینکه اصل اطلاع رسانی خدمات انجام شده مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار دارد،  بیان کرد: اگر مردم در جریان خدمات انجام شده در ارکان نظان مقدس جمهوری اسلامی ایران قرار نگیرند؛ ممکن است ناخواسته فریب دسیسه های دشمن را بخورند و ناخواسته آب به آسیاب دشمن بریزند.

حجت الاسلام حمیدی ضمن اشاره به این مطلب که  طی پارسال در دادگستری استان حدود 701 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است، تاکید کرد: اگرچه بررسی، تحقیق، رسیدگی، صدور رای و اتخاذ تصمیم در این تعداد پرونده، کار بسیار دشواری است ؛ اما این کار با همت قضات و کارکنان دستگاه قضایی انجام شده است.

وی رسیدگی به پرونده های مسن را از اولویت های دستگاه قضائی برشمرد و گفت: در ابتدای پارسال  13 هزار و 500  پرونده مسن در سطح استان داشته ایم که در پایان سال، 35 درصد این پرونده ها مختومه شده است و از ابتدای امسال تاکنون نیز حدود 2 هزار و 700 مورد از پرونده های مسن رسیدگی شده و از آمار کسر شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان رشد ورودی پرونده ها را از معضلات دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: طی پارسال  ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی 13 درصد رشد داشته است و البته میزان خروجی پرونده ها نیز رشد داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که در برخی از محاکم استان ماهانه 250 پرونده وارد و رسیدگی می شود که این تعداد 2 برابر میزان استاندارد است، بیان کرد: انتظار داریم تمامی دستگاه های متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی، ریشه یابی آسیب های اجتماعی، جرایم و اختلافات را در دستور کار قرار داده و در مسیر رفع آن ها اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان  تاکید کرد: اگر شهید بهشتی بزرگوار به عنوان معمار دستگاه قضایی نظام اسلامی شناخته می شوند، باید از شهید آیت الله رئیسی به عنوان معمار جدید دستگاه قضایی یاد کرد و یاد آنان را گرامی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: با حضور مردم در این انتخابات سرنوشت کشور برای حداقل 4 سال آینده در حوزه های مختلف تعیین می شود و از این رو همه ما باید مشارکت فعالانه ای در انتخابات داشته باشیم و چشم دشمن را کور کنیم و قطعا در 8 تیرماه، حماسه بزرگی در کشور و استان رقم می خورد.

وی ضمن اشاره به این مطلب که کمیت و کیفیت از اصول مهم در برگزاری انتخابات به شمارمی رود، تاکید کرد: کمیت مربوط به میزان حضور در انتخابات و کیفیت درباره انتخاب فرد اصلح و مطابق با معیارهای مد نظر مقام معظم رهبری است که هر دو اصل باید به صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.

اصول برنامه هفتم توسعه کشور، دستگاه قضایی در تراز انقلاب را بیش از پیش محقق می کند  

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی، نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید تلاش کنیم دستگاه قضایی در تراز انقلاب اسلامی ایران را محقق کنیم و در این رابطه نکات بسیار خوبی در برنامه هفتم توسعه کشور پیش بینی شده است.

وی با اشاره به این مطلب که تحقق کامل دستگاه قضایی مقتدر و در تراز انقلاب اسلامی ایران، آرزوی همه ما است، افزود: یک تعامل بسیار مهم که باید وجود داشته باشد، تعامل قوه قضاییه با مجلس است و امروز ثمرات این تعامل را می بینیم که در برنامه هفتم اهداف بسیار خوبی برای قوه قضاییه ترسیم شده است.

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنیم این است که حادثه تیرماه ۱۳۶۰ تداعی کننده کینه و خباثت دشمنان اسلام و انقلاب است که ادامه دارد و باید مراقبت کنیم و امروز دشمن شناسی از موضوعات مهم ما است که نباید از آن غفلت کنیم.

وی افزود: نکته دیگری که در حادثه تیرماه ۱۳۶۰ باید به آن توجه داشت؛ پاکی و صداقت نیرو‌های انقلاب است که باید ادامه یابد؛ زیرا برای ادامه انقلاب، نیاز به نیرو‌های شایسته، انقلابی، دلسوز و پاک داریم و همه ما باید برای تربیت چنین انسان‌های عزیزی همت کنیم.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این مطلب که یکی از موضوعات مهمی که دشمن روی آن تاکید دارد، اختلاف و تفرقه است، گفت: در برابر آن، تعامل و همگرایی از موضوعات بسیار مهمی است که ما باید آن‌ها را مد نظر قرار دهیم.

وی ادامه داد: وضعیت زندان‌های ما وضعیت مناسبی نیست؛ باید اطاله دادرسی را حل کنیم، نباید آمارگرایی جای خود را به دقت در احکام دهد و قضات و کارکنان باید از سلامت کامل برخوردار باشند.  

حجت الاسلام غضنفرآبادی گفت: نظارت باید وجود داشته باشد و تصویب سازمان حفاظت و اطلاعات باید  منجر به دفاع از حیثیت قاضی شده و به قاضی و کارمند کمک کند.

وی  ضمن بیان این مطلب که امنیت سرمایه گذاری از موضوعات مرتبط با دستگاه قضایی است، گفت:  باید دیدگاه‌های غلط درباره سرمایه گذاری را اصلاح کنیم و سرمایه گذار باید به عنوان فردی که پایه‌های اقتصاد را محکم می‌کند، مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح ۲ اصل مهم در بیانات مقام معظم رهبری به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرند.

نظر شما