شناسهٔ خبر: 67277993 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

کمیت و کیفیت انتخابات ریاست جمهوری مهم است

سارا سلطانی

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه کمیت و کیفیت در انتخابات مهم است، گفت: انتخاب فرد اصلح، کیفیت و حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای کمیت انتخابات را مشخص می‌کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی صبح امروز ۳۱ خردادماه در همایش محوری قوه قضائیه در استان کرمان اظهار کرد: وجود وحدت، همدلی و همراهی همه ارکان نظام جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است.

وی با تشریح عملکرد دستگاه قضا در استان کرمان تصریح کرد: متاسفانه گاهی وقت‌ها از خدمات کمتر گفته می‌شود و در برخی اوقات خدمات مورد تخریب قرار می‌گیرند.

به اعتقاد رئیس کل دادگستری استان کرمان، ارائه کردن خدمات به مردم امیدآفرین است و دسیسه‌ها و نقشه‌های دشمن را نقش برآب می‌کند.

وی از اهداف دشمن در ناامیدسازی جامعه سخن گفت و افزود: اگر خدمات را به مردم نگوییم و مردم در جریان خدمات قرار نگیرند، ممکن است ناخواسته فریب تبلیغات دشمن را بخورند.

«در سال گذشته بیش از ۷۰۱ هزار پرونده به دادسراها، دادگاه‌ها و دادگاه‌های تجدیدنظر و ۲۵۰ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و این میزان به معنای وقوع ۹۵۰ هزار نزاع و اختلاف نیست، زیرا پرونده‌ها در مراحل مختلف رسیدگی، به صورت جداگانه ثبت می‌شوند.» این بخش دیگری از سخنان حمیدی در این همایش بود.

به گفته وی، پرونده‌های مسن یکی از دغدغه‌های دستگاه قضا است و در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ پرونده مسن در سطح استان داشتیم که تا پایان سال ۳۵ درصد آنها مختومه شد و در سه ماهه ابتدای سال جاری ۲۷۰۰ پرونده مسن دیگر کم شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: با معضل جدی ورودی پرونده‌ها روبه‌رو هستیم و سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ درصد افزایش داشته، به طورمثال ورودی ماهانه دادگاه‌های حقوقی حدود ۲۵۰ مورد است. بنابراین متولیان مربوطه علت جرم و آسیب‌های اجتماعی را ریشه‌یابی کنند تا از جرائم و آسیب‌های اجتماعی پیشگیری شود.

به اعتقاد وی، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حال حاضر مهمترین مسئله کشور است زیرا سرنوشت چهار سال کشور در این انتخابات رقم می‌خورد و باید مشارکت فعالانه در انتخابات داشته باشیم تا چشم دشمن را کور کنیم.

انتهای پیام

نظر شما