شناسهٔ خبر: 67283962 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رئیس‌کل دادگستری کرمان:

شهید آیت‌الله رئیسی معمار جدید دستگاه قضا بود

حجت‌الاسلام «حمیدی» با بیان اینکه اگر شهید بهشتی به‌عنوان معمار دستگاه قضایی نظام اسلامی شناخته می‌شود باید از شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان معمار جدید دستگاه قضایی یاد کرد، گفت: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار اهمیت دارد و همه باید مشارکت فعالانه‌ای در انتخابات داشته باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «ابراهیم حمیدی» رئیس‌کل دادگستری استان کرمان، امروز، ۳۱ خردادماه در همایش محوری هفته قوه قضائیه استان کرمان، برگزاری این همایش را نشان از وحدت، همدلی و همراهی مسئولان دانست و اظهار داشت: این همایش پیام وحدت را مخابره می‌کند که بسیار ارزشمند و مهم است.

وی با بیان اینکه هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است که مدیران قضایی از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی برای تبیین خدمات قضایی انجام شده استفاده کنند، افزود: تبیین اقدامات، امیدآفرین است و نقشه‌های دشمن را نقش بر آب می‌کند زیرا دشمنان به‌دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و اگر مردم در جریان خدمات انجام شده قرار نگیرند ممکن است ناخواسته فریب دسیسه‌های دشمن را بخورند و آب به آسیاب دشمن بریزند.

حمیدی ضمن تشریح عملکرد دستگاه قضا در استان کرمان ادامه داد: رسیدگی به پرونده‌های مسن از اولویت‌های دستگاه قضایی است. در ابتدای سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۰۰ پرونده مسن در سطح استان بود که در پایان سال، ۳۵ درصد این پرونده‌ها مختومه شد. از ابتدای سال جاری نیز تاکنون حدود دو هزار و ۷۰۰ مورد از پرونده‌های مسن رسیدگی شده و از آمار کسر شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان رشد ورودی پرونده‌ها را از معضلات دستگاه قضایی دانست و اظهار کرد: در سال گذشته ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی ۱۳ درصد رشد داشته، البته میزان خروجی پرونده‌ها نیز رشد داشته است. در برخی از محاکم استان ماهانه ۲۵۰ پرونده وارد و رسیدگی می‌شود که این تعداد دو برابر میزان استاندارد است.

حمیدی تصریح کرد: انتظار داریم تمامی دستگاه‌های متولی مسائل فرهنگی و اجتماعی، ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی، جرائم و اختلافات را در دستور کار قرار داده و در مسیر رفع آنها اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه اگر شهید بهشتی به‌عنوان معمار دستگاه قضایی نظام اسلامی شناخته می‌شود، باید از شهید آیت‌الله رئیسی به‌عنوان معمار جدید دستگاه قضایی یاد کرد، افزود: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار اهمیت دارد و با حضور مردم در این انتخابات سرنوشت کشور برای حداقل چهار سال آینده در حوزه‌های مختلف تعیین می‌شود، بنابراین همه ما باید مشارکت فعالانه‌ای در انتخابات داشته باشیم و چشم دشمن را کور کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان کمیت و کیفیت را از اصول مهم در برگزاری انتخابات برشمرد و اظهار کرد: کمیت مربوط به میزان حضور در انتخابات و کیفیت درباره انتخاب فرد اصلح و مطابق با معیارهای مدنظر مقام معظم رهبری است که هر دو اصل باید به‌صورت همزمان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما