شناسهٔ خبر: 67276817 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون استاندار لرستان:

راهکار کاهش آمار بیکاری در جامعه تغییر فرهنگ پشت‌میزنشینی است

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: تا زمانی که فرهنگ پشت‌میزنشینی در جامعه تغییر نکند شعار سال که رشد تولید است محقق نخواهد شد.

صاحب‌خبر -

راهکار کاهش آمار بیکاری در جامعه تغییر فرهنگ پشت‌میزنشینی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مسلم مرادی سی اُم خرداد در همایش بزرگ اشتغال و کارآفرینی که در بروجرد برگزار شد، گفت: بروجرد حدود ۶۰۰ کارخانه و واحد تولیدی دارد، اما زمانی که از افراد تحصیل‌کرده درخواست می‌کنیم در یک کارخانه مرتبط با رشته خود مشغول به کار شوند، درخواست ما را به این دلیل که آن کار در شأن آنها نیست رد می‌کنند که این تفکر اشتباه بوده و لازم است در جامعه اصلاح شود.

وی مسئله اشتغال را یکی از مسائل مهم و راهبردی دانست که رئیس‌جمهور شهید اهتمام جدی بر روی این کار گذاشته بودند به طوری که رشد بیکاری متوقف شده بود.

به گفته معاون استاندار، ترویج و اشاعه ذائقه پشت‌میزنشینی در خانواده‌ها سبب کاهش تولید و عرضه، افزایش تورم، افزایش واردات و وابستگی کشور به دیگر کشورها و در نهایت عقب‌ماندگی کشور می‌شود.

مرادی اضافه کرد: تا زمانی که افراد جامعه با فرهنگ کار و تلاش انس نگیرند شعار سال که رشد تولید است محقق نخواهد شد و یکی از راهکار‌های کاهش آمار بیکاری در جامعه تغییر فرهنگ پشت‌میزنشینی و شغل‌های اداری به شغل‌های مهارتی و تولیدی است.

وی تصریح کرد: دریافت آموزش مهارتی و فنی حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به اشتغال پایدار در جامعه امروز است.

معاون استاندار لرستان یادآور شد: ترویج این فرهنگ می‌تواند شتاب بیشتری به ارتقای شاخص‌های اشتغال در کشور بدهد و باید نهاد‌های مرتبط با همراهی خانواده‌ها در این خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

مرادی با بیان اینکه سال گذشته برای اشتغالزایی ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات پرداخت شده و امسال ۲ هزار و ۲۰۰ فقره سهمیه شهرستان است، افزود: برای ایجاد اشتغال باید ایده باشد تا بتوان ثروت تولید کرد.

وی گفت: آمادگی کامل برای مردمی کردن دولت را داریم و از طرح‌ها و ایده‌های نو استقبال می‌کنیم.

نظر شما