شناسهٔ خبر: 67276058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جابه جایی 14 میلیون مسافر در پروازهای خارجی

مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی گفت: تعداد جابه جایی مسافران همزمان با افزایش تعداد پروازهای خارجی به ۱۴ میلیون مسافر رسیده است.

صاحب‌خبر -

 سعید چلندری مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در  گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه   در طی سه سال گذشته  همزمان با رایزنی های انجام شده و در پی توافق ۲۵ساله ایران و چین و رایزنی‌های صورت گرفته و موافقتی که دولت با وزارت راه و شهرسازی انجام داد  چندین پروژه فرودگاهی در کشور انجام شد گفت: در قالب این پروژه ها چند طرح توسعه فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) معرفی و اولین جلسه آن در شهریورماه سال ۱۴۰۱در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری ۷۶ جلسه، شرکت هاکان انرژی چین پیشنهاد استفاده از ظرفیت داخلی ایران را با توجه به حساسیت‌های این پروژه مطرح کرد در نتيجه  مقرر شد  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا  به عنوان پیمانکار این پروژه انتخاب شد.

چلندری توضیح داد: ترمینال فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی شامل ساخت یک ترمینال ۴۱۰ هزار متری و کلیه عوامل پروازی و کلیه ساختمان‌ها و تاسیسات مورد نیاز یک فرودگاه می‌شود. مدت قرارداد با چینی‌ها برای اجرای فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) پنج‌ساله و به ارزش ۲.۵ میلیارد یورو است .

وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار لازم و انجام تهاتر نفتی در قالب همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پایان نیمه اسفندماه سال ۱۴۰۳ باندها و عوامل پروازی و تاکسی وی به بهره برداری می‌رسند که با در نظر گرفتن برج مراقبت هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو در برخواهد داشت که این مبلغ تامین اعتبار شده است.

چلندری اظهار کرد: با تامین اعتبار برای ساخت فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی جابه جایی مسافران به ۵۰ میلیون نفر خواهد رسید و بخشی از پروازهای داخلی به این فرودگاه منتقل خواهد شد.

او بیان کرد: اعزام و پذیرش شش میلیون و ۶۳۵ هزار و ۲۹۴ مسافر با ۴۵ هزار و ۶۱ پرواز و جابه‌جایی ۶۲ هزار و ۳۲ تن بار در سال ۱۴۰۱، همچنین اعزام و پذیرش هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۸۳۷ مسافر با ۴۹ هزار و ۲۵۶ پرواز و جابه‌جایی ۶۸ هزار و ۴۷۷ تن بار در سال ۱۴۰۲ است که در مجموع به ۱۴ میلیون مسافر طی سه سال گذشته می رسد.

او تاکید کرد: زمینه انجام عملیات پروازی ویژه حج تمتع نیز در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۲ هزار و ۷۰۰ زائر با ۹۵ پرواز، ۵۳ هزار و ۲۹۷ زائر با ۲۳۲ پرواز در سال ۱۴۰۲ و ۵۶ هزار و ۵۰۰ زائر در سال ۱۴۰۳ از طریق شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) جابه‌جا شدند.

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما