شناسهٔ خبر: 67320193 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صادرات ۱.۳۵ میلیون دلار پتوی ساخت ایران

ایران به‌عنوان کشوری نفت‌خیز، مواد اولیه مورد استفاده برای تولید الیاف پتو در صنعت پتروشیمی را دارد و به هیچ کشوری وابسته نیست و با اینکه ۱.۳۵ میلیون دلار صادرات این محصول را داریم اما با توجه به ظرفیت بالای کارخانه های تولیدکننده باید بازاریابی و برندینگ خود را تا سطح جهانی استاندارد کنیم. ایران به‌عنوان کشوری نفت‌خیز، مواد اولیه مورد استفاده برای تولید الیاف پتو در صنعت پتروشیمی را دارد و به هیچ کشوری وابسته نیست و با اینکه ۱.۳۵ میلیون دلار صادرات این محصول را داریم اما با توجه به ظرفیت بالای کارخانه های تولیدکننده باید بازاریابی و برندینگ خود را تا سطح جهانی استاندارد کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بیشترین آمار صادرات پتو در جهان به چین اختصاص دارد که ۷۵% از معاملات جهانی را شامل می‌شود. چهار میلیارد دلار عدد صادراتی چین بوده و برای تولید کنندگان ایران، صادرات ۱.۳۵ میلیون دلاری ثبت شده است.

ایران به‌عنوان کشوری نفت‌خیز، مواد اولیه مورد استفاده برای تولید الیاف پتو در صنعت پتروشیمی را دارد و به هیچ کشوری وابسته نیست. دیگر مزیت تولید‌کنندگان پتوی ایرانی، هزینه‌های پایین سوخت و کارگر است که قیمت تولیدات پتوی ایرانی را تا حد چشم‌گیری کاهش می‌دهد، اما باز هم شاهد بازار‌های ضعیف تولیدات ایرانی در کشور‌های مختلف هستیم.

 

بررسی مشکلات، نه از دید تولیدکنندگان بلکه از دید تاجران فعال در این بازار می‌تواند راه گشای مسیر برای صادرات پتو و تصاحب بازار جهانی محسوب شود. کارخانه‌ای که با تمام توان تولید می‌کند و محصولات را در کمترین زمان به فروش می‌رساند، دغدغه‌ای برای بحث مالیات و بیمه ندارد تا دولت را مقصر بداند. به‌راحتی می‌توان نتیجه گرفت که مشکل اصلی تولیدکنندگان پتوی ایرانی، فروش پایین است که زمینه‌ساز مشکلات اقتصادی آنها شده است.

معتقدم با بازارسازی حرفه‌ای و مورچه‌ای می‌توانیم در تمام جهان رسوخ کنیم که ادامه این مسیر قطعاً بازار جهانی را علاقه‌مند به ایران می‌کند. بازارسازی حرفه‌ای نه به معنای شرکت در نمایشگاه‌ها برای معرفی تولیدات ایرانی، بلکه ایجاد روابط در کشور‌های مختلف است تا با کمترین هزینه بتوانیم یک برندسازی حرفه‌ای انجام دهیم. مشارکت مردم قطعا می‌تواند زمینه‌ساز افزایش تولید باشد تا بتوانیم شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری با نام «افزایش تولید با مشارکت مردمی» تعیین شده است را به صورت هوشمندانه تحقق بخشیم چرا که قطعا با افزایش صادرات به افزایش تولید و در نتیجه افزایش موقعیت‌های شغلی دست پیدا می‌کنیم.

نویسنده: نیره آشوبی

انتهای پیام/ 

نظر شما