شناسهٔ خبر: 67274290 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

بالاخره یک برد به دست آمد

دلمان برای این تیم تنگ شده بود

تیم ملی کشورمان موفق شد با برتری مقابل آمریکا اولین پیروزی خود را در لیگ ملت‌ها کسب کند.

صاحب‌خبر -

 بعد از هشت شکست متوالی، سومین هفته لیگ ملت‌های والیبال برای سروقامتان کشورمان آغاز شد و تیم ملی کشورمان در گام نخست خود به مصاف آمریکا رفت و موفق به شکست این تیم شد تا اگرچه شانسی برای حضور در المپیک نداشته باشیم اما شاید این پیروزی، آغازی دوباره برای آشتی مردم با والیبال باشد.

ست اول را به سختی باختیم اما در ست دوم بازگشتیم
در ست نخست این مسابقه، اگرچه آمریکای‌ها شروع بهتری داشتند اما از اواسط ست شاهد رقابت نزدیکی بین دو تیم بودیم در پایان این ست نتیجه را 28 بر 26 واگذار کردیم اما نمایش درخشان پیمان اکبری، نوید یک بازی جذاب را در ست‌های بعدی می‌داد. در ست دوم، عملکرد درخشان در دفاع و توپ گیری باعث شد که سروقامتیان کشورمان از حریف خود پیش بیفتند و سرانجام این ست جذاب با آبشار نرم میلاد عبادی پور به سود ایران به اتمام رسید؛ تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

ست دوم و سوم: این است قدرت ایران
بازیکنان تیم ملی که از پیروزی در ست دوم روحیه گرفته بودند، در ست سوم با سرویس‌های عالی امین اسماعیل نژاد، میلاد عبادی پور و علیرضا مصلح آبادی توانستند بازی را با نتیجه هفت بر دو پیش بیفتند تا سرمربی آمریکا اولین وقت استراحت خود را بگیرد. تک دفاع دیدنی میلاد عبادی پور نتیجه را ده بر چهار به سود ایران کرد. از اینجا جان اسپرا سرمربی آمریکا با تعویض چند بازیکن روند بازی را تغییر داد و اختلاف کم و به دو رسید. اما ملی پوشان ایران خیلی سریع اشتباهات را جبران کردند و میلاد عبادی با دو آبشار خوب نتیجه را هفده بر سیزده به سود ایران کرد تا آمریکا دومین وقت استراحت خود را بگیرد. در اواخر بازی پوریا حسین خانزاده که گویا موتورش روشن شده بود هر چه زد تبدیل به امتیاز شد و ایران برنده ست سوم با نتیجه بسیار عالی 35 بر 18 شد.

ست چهارم: فداکارانه باختیم
آمریکایی‌ها در ست چهارم بهتر شروع کردند و در ابتدا با نتیجه 12 بر 7 پیش افتادند، اما در ادامه پیمان اکبری سرمربی تیم دست به تعویض زد و مبین نصری را وارد زمین کرد. سرویس خوب پوریا حسین خانزاده و اشتباه آمریکایی باعث شد تا اختلاف به دو برسد و نتیجه پانزده بر سیزده به سود آمریکایی‌ها شود. در عین ناباوری، بازیکنان تیم ملی با فداکاری تمام با یک توپ گیری دیدنی بازی را در عدد بیست و چهار مساوی کردند تا بازی همچنان ادامه داشته باشد. اما علی رغم بازی خوب بازیکنان تیم ایران، آمریکایی‌ها اجازه ندادند تا ست‌های دوم و سوم تکرار شود و این شاگردان جان اسپرا بودند که برنده این ست شدند تا کار به ست سرنوشت ساز پنجم کشیده شود. شاید اگر اشتباهات بازیکنان در اوایل ست نبود ایران برنده ست چهارم و کل بازی می‌شد.

ست پنجم: دلمان برای این تیم تنگ شده بود
در این ست بازی تا امتیاز شش برابر پیش رفت و پوریا حسین خانزاده در تیم ایران و دیفالکو در تیم آمریکا امتیازات را برای تیم هایشان کسب می کردند. اما دو سرویس خوب از محمد ولی زاده و در ادامه آبشار های دیدنی میلاد عبادی پور نتیجه را هشت بر شش به سود ایران کرد تا زمین ها تعویض شود. امتیاز نهم هم با اشتباه اندرسون به سود ایران کسب شد تا جان اسپرا وقت استراحت بگیرد. این تایم برای آمریکا جواب داد و بازی نه بر هشت شد تا این بار پیمان اکبری برای ایران وقت استراحت بگیرد. آمریکایی ها با عملکرد خوب جردن اورت و سرویس های کریتینسون بازی را ده بر نه به سود خود کردند. این برتری برای آمریکایی ها دوامی نداشت و با دفاع خوب ملی پوشان ایرانی بازی دوازده بر ده به سود ایران شد تا دوباره آمریکایی ها وقت استراحت بگیرند. اواخر این ست با اشتباهات آمریکایی ها در سرویس و امتیاز آخر پوریا حسین خانزاده باعث شد تا  برنده این ست و مسابقه شود و اولین برد خود را در لیگ ملتها پس از انجام نه بازی کسب کند. این هشتمین پیروزی سروقامتان کشورمان مقابل آمریکا در تاریخ تقابل‌های دو تیم بود و حالا با این پیروزی ، احتمالا دوباره مردم با هیجان بیشتری رقابت‌های لیگ ملت‌ها را دنبال خواهند کرد

نظر شما