شناسهٔ خبر: 67270482 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

برد نوبرانه تیم ملی والیبال مقابل آمریکا

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی:تیم ملی والیبال در نخستین بازی خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال مقابل آمریکا قرار گرفت.به گزارش مهر، تیم ملی والیبال کشورمان در نخستین بازی خود از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد از ساعت ۱۴:۳۰ مقابل تیم والیبال آمریکا به میدان رفت.
 
هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ به میزبانی ترکیه و برزیل برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران در هر چهار دیدارش شکست خورد. هفته دوم نیز به میزبانی ژاپن و کانادا برگزار شد که در این هفته نیز نه تنها ملی پوشان کشورمان با چهار شکست دیگر رنگ پیروزی را به خود ندیدن بلکه با شوک تغییر سرمربی تیم نیز مواجه شدند. فدراسیون والیبال پس از باخت‌های پی در پی تیم ملی موتا پائز را از سرمربیگری تیم ملی والیبال کشورمان برکنار و پیمان اکبری را جایگزین وی کرد.
 
 
 
اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران:
میلاد عبادی پور، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری و مرتضی شریفی، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی و محمد ولی‌زاده، محمدطاهر وادی و عرشیا به‌نژاد، امین اسماعیل‌نژاد و محمد بربست، آرمان صالحی و میثم صالحی
سرمربی تیم ملی والیبال ایران: پیمان اکبری

ست اول؛ ۲۸ بر ۲۶ به سود آمریکا
در ست نخست اولین امتیاز به تیم ایران رسید؛ در ادامه رقابت دو تیم نزدیک به هم دنبال شد اما این آمریکا بود که موفق شد فاصله خود را بهتر کند با ۳ امتیاز بیشتر از ایران پیش بیفتد. در حالی که آمریکایی‌ها ۳ بر ۲ برنده زمین بودند سرمربی آمریکا درخواست ویدئو چک داد که با جواب ویدئو چک یک امتیاز دیگر برای حریف به ثبت رسید. در حالی که آمریکایی‌ها با عملکرد خوب به امتیاز ۹ رسیده بودند پیمان اکبری درخواست وقت استراحت کرد تا ضمن توصیه به شاگردانش، از افزایش امتیاز تیم جلوگیری کند. در ادامه تیم آمریکا نمایش بهتری داشت و ۱۲ بر ۹ از ایران پیش افتاد.

شاگردان پیمان اکبری کم کم به بازی برگشتند و اختلاف امتیاز را با حریف کم کردند. سرویس آمریکایی‌ها بیرون رفت تا هر دو تیم در امتیاز ۱۷ برابر شوند. در ادامه بازی پایاپای پیش رفت اما دوباره این آمریکایی‌ها بودند که بهتر ظاهر شدند و ۲۱ بر ۱۹ از ایران پیش افتادند. هر دو تیم در امتیاز ۲۱ به تساوی رسیدند. در لحظات پایانی بازی به صورت پایاپای پیش می‌رفت و هر دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر بودند. در نهایت این تیم آمریکا بود که ست نخست را با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ با موفقیت پشت سرگذاشت.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران
اولین امتیاز این ست به اسم آمریکا ضرب شد. در یک رفت و برگشت دیدنی آمریکا ۳ امتیازی شد. هر دو تیم در امتیاز ۶ به تساوی رسیدند. بازی در میانه‌های ست دوم پایاپای پیش می‌رفت تا همچنان حساسیت این ست بیشتر شود. سرویس‌های خوب ایران در زمین آمریکا نشست تا کشورمان ۱۲ امتیازی شود در ادامه سرمربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کرد اما کماکان این ایران بود که با نتیجه ۱۵بر ۱۱ برنده میدان بود. حمله آمریکا در زمین ایران دفاع نشد تا آنها صاحب امتیاز ۱۳ شوند. توپ آمریکا به سود ایران بیرون رفت تا امتیاز ایران به عدد ۱۹ برسد و همچنان با اختلاف ۳ امتیاز از حریف پیش بیفتند. در ادامه آمریکایی‌ها با تکیه به ضعف بازیکنان ایران اختلاف را به ۲۰ بر ۱۹ رساندند تا پیمان اکبری درخواست وقت استراحت فنی کند. رقابت دو تیم تا عدد ۲۵ نزدیک بهم ادامه یافت و در نهایت پیروز ست دوم ملی پوشان کشورمان بودند که با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ فاتح میدان شدند.

ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران
در ست سوم تیم ایران اولین امتیاز را کسب کرد. برتری ایران با سرویس‌های خوب بازیکنان تا امتیاز ۵ بر ۲ ادامه داشت. سرویس آمریکایی‌ها بیرون رفت تا امتیاز ۷ برای ایران ضرب شود. حملات بیشتر، کسب امتیاز از اشتباهات فردی حریف، عملکرد بهتر در دریافت‌ها باعث شد ایران ۸ بر ۳ از حریف پیش بیفتد. جنگندگی شاگردان پیمان اکبری ادامه پیدا کرد تا ایران همچنان با نتیجه ۱۱ بر ۷ برنده زمین باشد. آمریکایی‌ها در ادامه اشتباهات کمتری داشتند و اختلاف را به ۱۴ بر ۱۱ رساندند. بازی دو تیم نزدیک بهم پیش می‌رفت تا آبشار بلند و پرش دیدنی بازیکن ایران تیم ملی را به امتیاز ۱۷ رساند. کم کم تیم ایران برتری خود را به حریف دیکته کرد و اختلاف را به ۲۰ بر ۱۵ رساند. ست سوم با تلاش ملی پوشان با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران به پایان رسید.

ست چهارم؛ ۲۸ بر ۲۶ به سود آمریکا
در ست چهارم بازی با سرویس ایران شروع شد اما امتیاز سهم آمریکا بود. هر دو تیم در عدد ۳ به تساوی رسیدند. سرویس‌های خوب و هوشیاری دفاع روی تور باعث شد ایران ۴ بر ۳ از حریف پیش بیفتند. بازی پایاپای ادامه داشت اما در ادامه با برتری فنی و روحی بازیکنان آمریکا تیم حریف ۷ بر ۴ جلو افتاد تا پیمان اکبری سرمربی ایران درخواست وقت استراحت کند. در ادامه به اشتباهات بازیکنان ایران اضافه شد تا آمریکا با خیال راحت اختلاف را به عدد ۱۲ بر ۷ برساند.

در این ست درحالی که آمریکایی‌ها حسابی تیم ایران را سورپرایز کرده بودند امتیاز خود را به عدد ۱۶ رساندند. دفاع خوب وادی ایران را ۱۴ امتیازی کرد اما کماکان آمریکا برنده میدان بود. تیم ایران رفته رفته بهتر ظاهر شد و فاصله امتیازی را جبران کرد. بازی نزدیک دو تیم تا امتیازهای پایانی ست ادامه داشت و در حالی که پیش‌بینی می‌شد تیم ایران در ست چهارم کار آسانی مقابل آمریکا داشته باشد، اما این اتفاق رخ نداد و در نهایت تیم ایران با نتیجه ۲۸ بر ۲۶ شکست خورد تا رقابت دو تیم برای برتری در این بازی به ست حساس پنجم کشیده شود.

نظر شما