شناسهٔ خبر: 67298021 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

دستیار مورینیو بعد از کرانچار؛ مورایس طلسم شکست/ عروس خوشقدم برای زاینده‌رود!

ژوزه مورایس سرمربی سپاهان هم نام خود را به لیست مربیان جامدار فوتبال ایران اضافه کرد.

صاحب‌خبر -

دستیار ژوزه مورینیو در اینتر و رئال مادرید، این عنوان و آن کارنامه در قهرمانی اروپا و لالیگا و سری‌آ آنقدر بزرگ و مهم بود که فوتبال ایران برای دارنده آن فرش قرمز پهن کند.

ژوزه مورایس از ابتدای فصل قبل هدایت سپاهان را بر عهده گرفت تا به سال‌های دور از جام خاتمه دهد. تیم او زیباترین فوتبال را بازی می‌کرد اما فصل قبل با یک بدشانسی و عجیب و غریب در هفته‌های پایانی در خانه مقابل ملوان متوقف شد و کورس قهرمانی را به پرسپولیس واگذار کرد.

او امسال تیمی بست و فوتبالی ارائه داد که تمام کارشناسان بر این عقیده بودند که سریع‌ترین قهرمانی در تاریخ لیگ برتر به دست سپاهان رقم خواهد خورد. تیمی که رکورد صددرصد پیروزی را داشت و در همان شروع فصل تمام مدعیان درجه اول را در جدال رودررو با نتایج پرگل شکست می‌داد.

سپاهان می‌توانست قبل از هفته بیست و پنجم قهرمان شود اما همه دیدیم که چه اتفاقات عجیب و غریبی برای این تیم رخ داد و کار از محدوده مستطیل سبز و امور فنی خارج شد. شکست‌های متوالی حاصل مشکلات مدیریت و بازیکنان، بحث قراردادها، محرومیت ها، داستان لیگ قهرمانان و ورزشگاه خانگی و ده‌ها مورد دیگر بود...

مورایس نیم فصل می‌خواست برود اما باشگاه سپاهان او را نگه داشت و در پایان فصل مزد این اعتماد مجدد را گرفت. مربی پرتغالی که بختش در ایران باز شد و انگار عروسی خوش قدم پا به خانه او گذاشت!

از آخرین قهرمانی سپاهان در فوتبال ایران ۹ سال می‌گذشت. لیگ چهاردهم در فصل ۹۳-۹۴ حسین فرکی آخرین مربی روی نیمکت سپاهان بود که یک جام قهرمانی را بالای سر برد. جامی که زردها خیلی امیدوار بودند در نهمین سالگردش این فصل دوباره بالای سر ببرند اما دوباره به پرسپولیس رسید.

از آخرین قهرمانی سپاهان در جام حذفی نیز ۱۱ سال می‌گذشت. فصل ۹۱- ۹۲ جام حذفی توسط زلاتکو کرانچار برای سپاهان فتح شد، در همین ورزشگاه آزادی و مقابل پرسپولیس رقیب دیرینه، مسابقه‌ای که به تساوی ۲-۲ انجامید و سپاهان در ضربات پنالتی جامدار شد.

و حالا مورایس طلسم سال‌های بدون جام را برای سپاهان شکسته است. قرارداد او اعتبار دارد و با این جام به احتمال زیاد باقی می‌ماند تا آخرین ماموریت انجام نشده را هم به سرانجام برساند. کسب عنوان قهرمانی لیگ در فصل آینده در دهمین سالگرد آخرین قهرمانی سپاهان...

بیشتر بخوانید: جام پنجم کفه ترازو را در نقش‌جهان برابر کرد/ سپاهان دورقمی شد، طلسم دورقمی نشد

نظر شما