شناسهٔ خبر: 67272457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

ارسال ۵۰۰ شعر در نخستین همایش «خدمت تا شهادت»

حوزه / دبیر علمی همایش بین المللی شعر «خدمت تا شهادت» از ارسال ۵۰۰ اثر برای حضور در این همایش خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، نشست رسانه‌ای نخستین همایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت» ویژه پاسداشت شهید رئیسی و دیگر شهدای خدمت با حضور حمیدرضا اللهیاری شهردار شهرستان رباط کریم و میلاد عرفان‌پور دبیر علمی همایش در حوزه هنری امروز ۳۰ خرداد برگزار شد.

در آغاز جلسه میلاد عرفان‌پور اظهار داشت: ایامی که پشت سر گذاشتیم بسیار سخت بود، در ابتدا شهادت شهید جمهور همه مردم را تحت تاثیر خود قرار داد اما ملت ایران بار دیگر ثابت کرد در سخت‌ترین مواقع با انقلاب همراه است و هیچگاه به آن پشت نمی‌کند.

وی افزود: اگر مردم ایران پشتوانه ایمانی و انقلابی خوبی نداشت شاید حادثه آسمانی شدن شهدای خدمت بسیار برای جامعه گران تمام می‌شد، اما دیدیم با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب کوچکترین خدشه‌ایی به کشور وارد نشد.

 دبیر علمی همایش بین المللی شعر خاطرنشان کرد: در مرکز آفرینش‌های ادبی و هنری حوزه هنری همیشه دغدغه توجه به فعالیت‌های فرهنگی را داشته و داریم، البته در این میان سعی ما این است که از ظرفیت‌های بیرون مرکز نیز استفاده کنیم، تا اولا حمایت از فعالیت‌های مورد نظر رخ دهد و دوم اینکه ظرفیت‌های ادبی شناخته و حمایت شود، برای این رویداد چند هدف می‌توان متصور شد.

وی تصریح کرد: ابتدا اینکه جامعه ادبی با آرمان‌های رئیس جمهور شهید تجدید بیعت می‌کند، دوم شناسایی شاعران جدیدی است که شاید کمتر فرصت معرفی آثارشان را داشته‌اند.

عرفان‌پور ادامه داد: کیفیت شعرهای ارسالی به همایش نشان می‌دهد که عشق و ایمان مهمترین انگیزه شاعران برای حضور در این رویداد است، اما به هر حال جوایزی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده و در بخش ملی هم جوایز ۲۰، ۱۵ و ۱۰ میلیونی را خواهیم داشت و در بخش بین‌الملل نیز جوایز ۸۰۰، ۵۰۰ و ۳۰۰ دلار است.

وی درباره تعداد آثار حاضر در همایش خاطرنشان کرد: تا به امروز ۵۰۰ اثر برای حضور در همایش به دستمان رسیده است که درباره فرصت ارسال آثار باید اعلام کنم با چند بار تمدید مهلت ارسال آثار امروز آخرین فرصت برای حضور در این همایش بود.

 دبیر علمی همایش بین المللی شعر با اشاره به اینکه در این همایش شاعرانی از کشورهای عربی نیز حضور خواهند داشت، ابراز کرد: لازم به ذکر است اختتامیه این همایش اواخر تیرماه خواهد بود.

در ادامه جلسه اللهیاری شهردار رباط کریم با بیان اینکه شهید رئیسی و همراهان، تا ابد نامشان به عنوان شهیدان خدمت در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد، گفت: درباره شهدای این آب و خاک می‌توان همایش‌های ادبی بسیاری برگزار کرد به ویژه کشور ما در حوزه ادبیات دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است.

وی تأکید کرد: در میان شهدا، شهید جمهور چهره‌ایی شاخص است، شهیدی که تمام عمر گوهربار خود را صرف خدمت به مردم کرد و لذا ما در شهرداری رباط کریم تلاش داریم با حرکت‌های فرهنگی آرمان‌های شهدا به ویژه شهدای خدمت را گرامی بداریم و این همایش یکی از اقدامات مورد نظر است.

 دبیر علمی همایش بین المللی شعر با بیان اینکه وعده صادق معادلات منطقه را به هم زد، ابراز کرد: دو اتفاق دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد، ابتدا عملیات طوفان الاقصی و سپس عملیات وعده صادق، تا سال‌ها پیرامون این دو عملیات تاریخ ساز می‌توان کار هنری تولید کرد اما این اقدام حتما باید با کیفیت فنی بالا رخ دهد زیرا آثار سفارشی هیچگاه کاربرد موفقی نخواهد داشت.

اللهیاری اعلام کرد: حضور ۲۰ میلیونی مردم در بدرقه رئیس جمهور شهید و همراهان، نشان داد مردم ایران تا چه اندازه علاقمند به انقلاب هستند و تلاش‌های دشمن در کمرنگ کردن این اقدام هیچگاه به سرانجام نخواهد رسید.

انتهای پیام. /

نظر شما