شناسهٔ خبر: 67266779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اجرای پروژه‌های عمرانی رباط‌کریم همراه با پیوست فرهنگی

شهردار رباط کریم با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی رباط‌کریم همراه با پیوست فرهنگی اجرا می‌شود و پردیس سینمایی شهر به‌زودی افتتاح خواهد شد گفت: همایش بین‌المللی شعر خدمت تا شهادت ادای دین به رئیس‌جمهور شهید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نشست خبری نخستین «همایش بین‌المللی شعر خدمت تا شهادت» ویژه پاسداشت شهید آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت امروز _چهارشنبه سی‌ام خرداد_ با حضور میلاد عرفان‌پور دبیر علمی همایش خدمت تا شهادت و حمیدرضا اله‌یاری شهردار رباط‌کریم در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدا، حمیدرضا اله‌یاری شهردار رباط‌کریم با بیان اینکه کمتر از یک‌سالی است در شهرداری رباط کریم افتخار خدمت‌گذاری دارم، عنوان کرد: در حاشیه‌های تهران و شهرهای آن به دلیل نگاه خوابگاهی گره‌های اجتماعی وجود دارد و برای کاهش این مشکلات تمام فعالیت‌ها و اقدامات عمرانی و اجتماعی را با پیوست فرهنگی پیش می‌بریم‌.

وی با تاکید بر اینکه توسعه متوازن در مدیریت شهری مهم است و به همین دلیل همسو با هر فعالیتی پیوست اجتماعی و فرهنگی را تعریف و دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: طی مدت کوتاه مسئولیت ۸۰ پروژه شهری را تعریف کرده‌ایم که حدود ۲۰ پروژه تاکنون به بهره‌برداری رسیده است؛ بازسازی سینمای رباط‌کریم یکی از این پروژه‌هاست که به‌زودی به پردیس سینمایی تبدیل می‌شود.

شهردار رباط کریم، «آراستگی و نشاط اجتماعی» را دو محور و شعار فعالیت‌های شهری این شهر دانست و ادامه داد: این محور و پیوست اصلی با پرداختن به ورزش و هنر در نظر گرفته شده است؛ بنابراین در تمام پروژه‌های ما پیوست فرهنگی وجود دارد بخاطر همین پروژه سینمایی ما به پردیس تبدیل خواهد شد.

اله‌یاری با بیان اینکه مفتخر به‌زندگی در کشوری هستیم که رهبر آن آشنا و مأنوس با فرهنگ، هنر و شعر و ادب است، عنوان کرد: خوشحال هستیم که رهبرمان متخصص ادبیات و شعر و موسیقی است و این جایگاه را بسیار خوب می‌شناسند. ما در شهرداری رباط‌کریم پیش از برنامه‌ریزی همایش شعر «خدمت تا شهادت» قصد داشتیم جشنواره شعر وعده صادق را برگزار کنیم چراکه این عملیات ژئوپولتیک منطقه را تغییر داد و عمق استراتژیک کشورمان را بیشتر کرد و قطعاً در تاریخ ثبت می‌شو، اما بخاطر اتفاق تلخ و شهادت رئیس‌جمهور و همراهانشان همایش شعر خدمت تا شهادت را راه‌انداری و اولویت قرار دادیم.

وی تبیین اقدامات خوب و مثبت رئیس‌جمهور شهید در دوران خدمت را ضروری خواند و عنوان کرد: همایش ما در هفت بخش و سه محور اصلی طراحی شده است که ۵۰۰ اثر در بعد منطقه (رباط‌کریم)، ملی و بین‌المللی به همایش شعر خدمت و شهادت رسیده است.

در ادامه میلاد عرفان‌پور مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و دبیر علمی همایش خدمت تا شهادت تصریح کرد: ایامی که پشت سر گذاشتیم برای ملت ایران ایامی مهم بود و هست؛ از خبر پرواز اردیبهشت و شهادت آیت‌الله رئیسی تا نزدیک شدن به اتفاق بزرگ انتخابات. شاید اگر ملتی این پشتوانه فرهنگی، عزت و امید و اقتدا را مثل ما را نداشت، در این دوره کم می‌آورد و خودش را می‌باخت و تصور فردای خوب برایش دشوار می‌شد.

وی تصریح کرد: به امید خدا ما از این دوره خطیر و مهم با موفقیت عبور می‌کنیم، چراکه ملت ما نشان داده چطور از دل تهدیدات فرصت می‌سازد و پلی به فرداها ایجاد می‌کند. ما در مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری از ظرفیت‌های بیرون حوزه هنری در جهت کیفیت‌بخشی رویدادهای ادبی کشور استفاده و نقش‌مان را ایفا می‌کنیم.

مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و دبیر علمی همایش خدمت تا شهادت تاکید کرد: با اینکه قصد برگزاری جشنواره جدید ندارد اما اگر کار خوب و اصولی از سوی دیگر مجموعه‌ها شکل بگیرد، شخص بنده و حوزه هنری کمک کننده است.

عرفان‌پور اضافه کرد: در این رویداد همت و نیت اصلی با شهرداری رباط‌کریم است و ما در حوزه هنری به کمک دوستان آمده‌ایم و در حوزه فنی در کنار دوستان هستیم و اگر نقشی می‌توانیم ایفا کنیم را دریغ نمی‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این همایش اولین رویداد مهمی است که در حوزه ادبیات برای شهدای خدمت برگزار می‌شود، افزود: ما در فضای فرهنگی کشور دو گونه همایش ادبی می‌توانیم داشته باشیم. گونه اول همایش و جشنواره‌هایی است که بهانه برای سرایش شعر داشته باشند تا شاعران شعر خلق کنند که با هدف خلق اثر و ترویج در یک موضوع است اما همایش ما از این جنس نیست. ما همایشی برگزار می‌کنیم که شاعران بدون فراخوان جانانه به‌میدان آمدند و سرایش‌ها را آغاز کردند.

نظر شما