شناسهٔ خبر: 67270110 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارسال ۵۰۰ اثر به همایش شعر «خدمت تا شهادت»

شهردار شهرستان رباط کریم گفت: پانصد اثر تا کنون به همایش شعر «خدمت تا شهادت» رسیده که آثار شاخص از شاعران ملی، بین المللی و شاعران شهرستان رباط کریم را شامل می‌شود.

صاحب‌خبر -

ارسال ۵۰۰ اثر به همایش شعر «خدمت تا شهادت»/*

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ حمیدالله یاری در نشست رسانه‌ای همایش شعر خدمت تا شهادت افزود: یکی از راهبرد‌ها برای برون رفت از بزه‌های اجتماعی در شهرهایی، چون رباط کریم، گسترش ادبیات و فرهنگ است. ما از این رو تصمیم داریم با همکاری حوزه هنری اختتامیه همایش بین‌المللی شعر «خدمت تا شهادت» را در نیمه تیرماه و پیش از ماه محرم در شهرستان رباط کریم برگزار کنیم.
وی افزود: «مکتب خادمان جمهور»، «مکتب خدمت برای مردم ایران»، «مکتب کار جهادی و بی‌منت برای خدا و مردم» و «تشییع تاریخی برای شهدا» از موضوع‌های مهم این همایش است.
میلاد عرفانپور دبیر همایش «از خدمت تا شهادت» نیز در ادامه این نشست گفت: همایش شعر «خدمت تا شهادت»، اولین رویداد مهم ادبی درباره شهید رئیسی است که روایت شهیدان خدمت و شهید جمهور را به زبان شعر پیگیری می‌کند.
وی افزود: محور همایش، «خدمت تا شهادت» و «امید به آینده است» که صحبت شهید رئیسی هم بود و بار‌ها مقام معظم رهبری هم به آن اشاره کرده اند. از این رو محصولات رسانه‌ای و چاپ کتاب به عنوان خروجی نخستین این همایش خواهد بود.
میلاد عرفانپور گفت: ما در همایش «خدمت تا شهادت» رویداد برگزار نمی‌کنیم تا اثری خلق شود بلکه همایش برای قدردانی و تجمیع و انتشار آثار برجسته‌ای که به همت شاعران به صورت خودجوش خلق شده، برگزار می‌شود.
دبیر همایش از خدمت تا شهادت افزود: مزایای این گونه رویداد‌ها انگیزه‌بخشی برای خلق اثر در موضوعات مغفول مانده، رونق‌دهی به شعر، تجلیل از شعر‌های شایسته و شناسایی استعداد‌ها است و از معایب این همایش‌ها، این است که از دل چنین رویداد‌هایی شعری که اثرگذار باشد و در دل جامعه نفوذ کند کمتر می‌بینیم. تفاوت چنین رویداد‌ها با همایش بین‌المللی شعر خدمت تا شهادت این است که ما برا‌ی تجلیل از شاعران جوان، نوجوان و پیشکسوتی که در موضوع شهادت رئیس جمهور کشور غیورمندانه نقش ایفا کردند، تلاش می‌کنیم.
وی گفت: ما در این همایش دو رویکرد را دنبال می‌کنیم تا موجب شود سطح این رویداد نسبت به دیگر رویداد‌ها قابل اعتنا باشد و شعرا به آن اقبال نشان دهند. اولین رویکرد جوایز همایش است که در بخش ملی سه جایزه ۲۰ میلیون تومانی، سه جایزه ۱۵ میلیون تومانی و سه جایزه ۱۰ میلیون تومانی خواهیم داشت. در بخش بین‌المللی هم سه جایزه ۸۰۰ دلاری، سه جایزه ۵۰۰ دلاری و سه جایزه ۳۰۰ دلاری در نظر گرفته‌ایم. همچنین در بخش شاعران رباط کریم ۵ جایزه ۵ میلیون تومانی به برگزیدگان اهدا می‌شود.
میلاد عرفانپور افزو: دومین رویکرد در این همایش بحث اعتبار گروه علمی و داوران این رویداد است. ما در همایش «خدمت تا شهادت» از برجسته‌ترین داوران شعر انقلاب استفاده و بهره خواهیم برد، داورانی که توانمند هستند و از شاعران شاخص به شمار می‌روند.
دبیر همایش از خدمت تا شهادت افزود: می‌خواهیم با برگزاری این همایش فضای ادبیات و شعر را در کهن شهر رباط کریم افزایش دهیم، شهری که شاید با فضای صنعتی‌اش بیشتر شناخته شده است. در این رویداد محور‌هایی را تعیین کرده‌ایم که نگاه شاعرانی که هنوز شعری سروده‌اند را جهت‌دهی کند.
بعد از شهادت شهید رئیسی و همراهانش در ماه گذشته رویداد‌های متعددی در حوزه شعر برگزار شد.

نظر شما