شناسهٔ خبر: 67269681 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در دولت سیزدهم

۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به بیماران خاص در کردستان پرداخت شد

سنندج- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون، بیش از ۵۸۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به هزار و ۲۷۸ بیمار خاص، سخت‌درمان، سرطانی و زوج‌های نابارور پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

اسعد فتحی پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: واریز حدود هفت میلیارد ریال هدیه ایثار برای ۶۲ اهدا کننده کلیه از ردیف اعتباری صندوق سخت‌درمان برای اولین بار در کشور از جمله خدمات ارائه شده در این حوزه در دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، خدمات بزرگی به بیماران خاص در استان ارائه کرد که جای قدردانی دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: توزیع ۴۵ هزار و ۱۰۱ فاکتور خونی رایگان برای بیماران هموفیلی استان به ارزش بیش از ۸۰۴ میلیارد ریال، از جمله خدمات ارائه شده به این قبیل بیماران در دولت سیزدهم است.

فتحی‌پور اضافه کرد: احداث بخش جدید دیالیز در بیمارستان توحید شهر سنندج با ظرفیت ۳۰ تخت، با صرف هزینه ۳۵۰ میلیارد ریالی، خریداری ۵۷ دستگاه جدید دیالیز برای بخشهای دیالیز تابعه دانشگاه، خریداری یک دستگاه RO ثابت و ۲ دستگاه RO پرتابل برای بخش های دیالیز تابعه دانشگاه، تزریق ۱۴ هزار و ۸۵۰ کیسه خون کم لکوسیت به صورت رایگان برای بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و اینتر مدیا از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در استان بوده است

وی گفت: در همین بازه زمانی، ۲۱ دستگاه نیولایزر توسط واحد بیماران خاص معاونت درمان، برای بیماران مبتلا به سیتیک فیبروزیس تهیه و توزیع شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: تحویل ۶۷ عدد داروی تخصصی خوراکی برای بیماران مبتلا به SMA استان برای اولین بار در کشور و تهیه و توزیع ۷۲۰ عدد داروی دورناز آلفا برای بیماران مبتلا به سیتیک فیبروزیس، از جمله عملکردهای این مدت است.

دکتر فتحی پور یادآور شد: راه اندازی درمانگاه سیستیک فیبروزیس در کلینیک ویژه بیمارستان بعثت با ارائه ویزیت های فوق تخصصی ریه کودکان، غدد اطفال، تغذیه، گوارش اطفال، اسپیرومتری و قلب کودکان و راه اندازی ام آر آی قلبی کبدی برای بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور در ام آر آی شهید چمران سنندج از دیگر دستاوردهای این حوزه در دولت سیزدهم است.

نظر شما