شناسهٔ خبر: 67278708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۹ هزار جوان کردستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات!

بازرس کل استان کردستان گفت: ۱۹ هزار جوان کردستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند که باید بانک‌ها تسهیل‌گری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عیسی هواسی پیش‌ازظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: ایجاد شور انتخاباتی و دعوت مردم به پای صندوق‌های رأی انتخابات در این برهه زمانی و یک هفته باقیمانده به انتخابات، بسیار مهم و وظیفه تک‌تک آحاد جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت وضعیت کنونی کشور و کردستان، چند نکته‌ای را به مسئولان متذکر شد و گفت: حقوق کارگران و نیروهای شرکتی شهرداری‌ها پرداخت و مدیران از تصمیمات عجولانه و اختلاف‌افکنانه و ناامیدانه پرهیز کنند.

بازرس کل استان کردستان با اشاره به ضرورت اتمام کارهای نیمه تمام به منظور ایجاد رضایتمندی و ترغیب مردم به انتخابات تصریح کرد: در حال حاضر 19 هزار نفر کردستانی بلاتکلیف و در صف دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری هستند.

وی خاطر نشان کرد: تا پایان سال گذشته 11 هزار نفر جوان کردستانی در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری بودند که در طول یک ماه مانده به انتخابات دوره قبل با ورود سازمان بازسی، 9 هزار فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شد، اکنون نیز از بانک‌ها انتظار می‌رود که تسهیل‌گری و پرونده‌ها تسریع یابد.

هواسی بر ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تأکید کرد و یادآور شد: در بازدیداهای میدانی، ضمن بررسی برخی از پرونده‌های تسهیلات پرداختی در شعب، تذکرات لازم در رابطه با رعایت قوانین و مقررات بانکی، تکریم ارباب رجوع، پرداخت تسهیلات خرد خصوصاً تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری و عدم سخت­گیری در اخذ تضامین مازاد بر مقررات، عدم دریافت تصویر مدارک هویتی وفق بخشنامه بانک مرکزی انجام شده است.

سلامت انتخابات خط قرمز دولت در کردستان است

رئیس ستاد انتخابات استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه سلامت انتخابات برای ما خط قرمز و رعایت می‌شود، اظهار داشت: در بحث مشارکت با میانگین کشوری فاصله داریم. باید تا می‌توانیم زمینه حضور مردم به پای صندوق‌های رأی را فراهم کنیم.

مهدی رمضانی با بیان اینکه ستاد انتخابات تنها مختص به وزارت کشور و استانداری نیست بلکه تکلییف همگانی و وظیفه همه مسئولان است، گفت: مسئولان دستگاه‌ها باید با خلاقیت و متناسب با حوزه کاری، مردم را جهت حضور در انتخابات ترغیب کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: اگر اراده‌ای شکل گیرد و دستاوردها و اهمیت حضور در انتخابات تبیین شود، مشارکت بیش از پیش خواهد شد. دستگاه‌ها این مهم را تکلیف بدانند.

وی خاطر نشان کرد: نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات رهبر انقلاب بر اساس چهار مولفه‌ «مشارکت»، «امنیت»، «رقابت» و «سلامت» است. دولت تمام امکانات خود را برای تحقق 4 اصل مورد انتظار رهبری به‌کار خواهد گرفت.

رمضانی تصریح کرد: از تمام واجدین شرایط درخواست می‌شود که در این انتخابات مهم و حساس حضور پیدا کنند تا آمار مشارکت در کردستان افزایش یابد.

اجرای 650 میلیارد تومان پروژه در حوزه‌ پزشکی کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان نیز در این شورا گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پزشکی ارائه داد و اظهار کرد: 650 میلیارد تومان پروژه در حوزه‌های مختلف در استان اجرا شده که خوشبختانه باعث تحول در بسیاری از حوزه‌ها شده است.

مهدی عبدالملکی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 90 میلیارد تومان پروژه افتتاح شده و روز شنبه هفته آینده نیز 35 پروژه همزمان با سراسر کشور افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: احداث بخش جدید دیالیز در بیمارستان توحید شهر سنندج با ظرفیت 30 تخت، با صرف هزینه‌ای بالغ بر 350 میلیارد ریال، خریداری 57 دستگاه جدید دیالیز برای بخش‌های دیالیز تابعه دانشگاه، خریداری یک دستگاه RO ثابت و دو دستگاه RO پرتابل برای بخش‌های دیالیز تابعه دانشگاه، تزریق 14850 کیسه خون کم لکوسیت به صورت رایگان برای بیماران مبتلا به تالاسمی ماژور و اینتر مدیا و تهیه و توزیع رایگان 21 دستگاه نیولایزر برای بیماران مبتلا به سیتیک فیبروزیس از جمله خدمات ارائه شده در دولت سیزدهم بوده است.

عبدالملکی بیان کرد: تحویل 67 عدد داروی تخصصی خوراکی برای بیماران مبتلا به SMA استان برای اولین بار در کشور و تهیه و توزیع 720 عدد داروی دورناز آلفا برای بیماران مبتلا به سیتیک فیبروزیس برای اولین بار در کشور، از دیگر عملکردهای این مدت است.

انتهای پیام/481/

نظر شما