شناسهٔ خبر: 67268450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آتش‌سوزی در جنگل‌های آبشار یاسوج مهار شد

عیسی فتحی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد از وقوع یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های آبشار یاسوج خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیدحسین رضوی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه این آتش‌سوزی  با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد مهار شد، گفت: ساعت ۱۳ روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه آبشار یاسوج گزارش شد که بلافاصله یک تیم اطفاء حریق از نیروهای این شهرستان به محل اعزام شدند و بلافاصله امر اطفا حریق انجام شد.

وی با اشاره به اینکه علت آتس‌شوزی بی‌احتیاطی گردشگران و رها کردن ذغال و آتش در طبیعت بوده است، اظهار کرد: با حضور به موقع نیروها توانستیم آتش را در زمان طلایی آن مهار کنیم‌ و چنانچه زمان طلایی را از دست می‌دادیم منجر به سرایت آتش به جنگل‌های اطراف و افزایش حجم آتش‌سوزی می‌شد.

آتش‌سوزی در جنگل‌های آبشار یاسوج مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در سال جاری حجم پوشش گیاهی خوبی را در سطح جنگل‌ها و مراتع استان داریم و کوچک‌ترین بی احتیاطی در طبیعت ممکن است ضربات شدیدی را به پیکره این سرمایه خدادادی و ملی وارد کند.

رضوی نژاد از مردم استان، گردشگران و طبیعت گردان خواست در حد امکان در طبیعت از روشن کردن آتش خودداری کنند و در صورتی که آتش روشن کردند حتما قبل از ترک محل از خاموش شدن آن به وسیله آب و محصور کردن توسط خاک اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: هم‌استانی‌های عزیز و طبیعت دوستمان می‌توانند مشاهدات خود از تخریب، تصرف و آتش‌سوزی در طبیعت را به سامانه‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۰۹ منابع طبیعی گزارش دهند.

انتهای یپام

نظر شما