شناسهٔ خبر: 67270522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آتش سوزی ارتفاعات آبشار یاسوج مهار شد

یاسوج -ایرنا-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت:آتشی که از سوی برخی افراد روشن شده بود دامن طبیعت و جنگل های آبشار یاسوج را فرا گرفت.

صاحب‌خبر -

حسین رضوی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه ساعت ۱۳ امروز گزارش شد که بلافاصله یک تیم اطفای حریق از نیروهای این شهرستان به محل اعزام شدند و آتش را مهار کردند.


وی با اشاره به اینکه علت این آتش سوزی بی احتیاطی گردشگران و رها کردن زغال و آتش در طبیعت بوده اذعان کرد؛ با حضور به موقع نیروهای امدادرسان توانستیم آتش را در زمان طلایی آن مهار کنیم.

وی گستره جنگل های خسارت دیده از آتش سوزی در تفرجگاه آبشار یاسوج را پنج هزار متر مربع برآورد کرد.


رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد خاطرنشان کرد:در سال جاری حجم پوشش گیاهی زیادی در سطح جنگل ها و مراتع استان وجود دارد و کوچکترین بی احتیاطی در طبیعت ممکن است ضربات شدیدی را به پیکره این سرمایه خدادادی و ملی وارد کند.


رضوی نژاد از شهروندان و طبیعت گردان خواست در طبیعت از برافروختن آتش خودداری کنند و در صورتی که آتش روشن کردند از خاموش شدن آن به وسیله آب و محصور نمودن توسط خاک اطمینان حاصل کنند.

رضوی نژاد تصریح کرد:طبیعت دوستان می توانند مشاهدات خود از تخریب، تصرف و آتش سوزی در طبیعت را به سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۰۹ منابع طبیعی گزارش دهند.

آبشار یاسوج از اصلی‌ترین جاهای دیدنی یاسوج واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد و از زیباترین آبشارهای ایران است که در فاصله ۲ کیلومتری مرکز شهر یاسوج و در شمال این شهر واقع شده است.

نظر شما