شناسهٔ خبر: 67267683 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

زنگ هشدار طبیعت در آبشار یاسوج به صدا درآمد

حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد آتش در جنگل آبشار یاسوج مهار شد. حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی شهرستان بویراحمد آتش در جنگل آبشار یاسوج مهار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛رضوی نژاد رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد گفت: امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد راس ساعت ۱۳ یک فقره آتش سوزی در منطقه آبشار یاسوج گزارش شد که بلافاصله یک تیم اطفا حریق از نیروهای این شهرستان به محل اعزام شدند و بلافاصله امر اطفا حریق انجام شد.

رضوی نژاد با اشاره به اینکه علت آتسشوزی بی احتیاطی گردشگران و رها کردن ذغال و آتش در طبیعت بوده است اذعان کرد؛ با حضور به موقع نیروها توانستیم آتش را در زمان طلایی آن مهار کنیم‌ و چنانچه زمان طلایی را از دست میدادیم منجر به سرایت آتش به جنگل های اطراف و افزایش حجم آتشسوزی می شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد همچنین اظهار داشت در سال جاری حجم پوشش گیاهی خوبی را در سطح جنگلها و مراتع استان داریم و کوچکترین بی احتیاطی در طبیعت ممکن است ضربات شدیدی را به پیکره این سرمایه خدادادی و ملی وارد کند.

رضوی نژاد از همشهریان و طبیعت گردان خواست حتی الامکان در طبیعت از برافروختن آتش خودداری کنند و در صورتیکه آتش روشن کردند حتما از خاموش نمودن آن به وسیله آب و محصور نمودن توسط خاک اطمینان حاصل کنند.

در پایان این گزارش آمده است هم استانی های عزیز و طبیعت دوستمان می توانند مشاهدات خود از تخریب، تصرف چ آتش سوزی در طبیعت را به سامانه های ۱۵۰۴ و ۱۳۰۹ منابع طبیعی گزارش دهند.

انتهای پیام 

نظر شما