شناسهٔ خبر: 67271224 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد خبر داد

آتش‌سوزی در آبشار یاسوج مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از مهار آتش‌سوزی در آبشار یاسوج خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سید حسین رضوی‌نژاد، امروز _چهارشنبه، سی‌ام خرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز چهارشنبه سی‌ام خرداد رأس ساعت ۱۳ یک فقره آتش‌سوزی در منطقه آبشار یاسوج گزارش شد که بلافاصله یک تیم اطفا حریق از نیروهای این شهرستان به محل اعزام شدند و بلافاصله امر اطفا حریق انجام شد.

وی با اشاره به اینکه علت آتش‌سوزی بی‌احتیاطی گردشگران و رها کردن ذغال و آتش در طبیعت بوده‌است، افزود: با حضور به موقع نیروها توانستیم آتش را در زمان طلایی آن مهار کنیم و چنانچه زمان طلایی را از دست می‌دادیم منجر به سرایت آتش به جنگل‌های اطراف و افزایش حجم آتش‌سوزی می‌شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بویراحمد، گفت: در سال‌جاری حجم پوشش گیاهی خوبی را در سطح جنگل‌ها و مراتع استان داریم و کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در طبیعت ممکن است ضربات شدیدی را به پیکره این سرمایه خدادادی و ملی وارد کند.

وی تصریح کرد: از همشهریان و طبیعت گردان خواهشمندیم حتی‌الامکان در طبیعت از برافروختن آتش خودداری کنند و در صورتی‌که آتش روشن کردند حتماً از خاموش کردن آن به وسیله آب و محصور نمودن توسط خاک اطمینان حاصل کنند.

نظر شما