شناسهٔ خبر: 67267816 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست فارس:

خرس قهوه ای و توله‌اش در مسیر آزادراه شیراز- اصفهان بر اثر برخورد با خودرو تلف شد

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک محیط زیست فارس از بروز حادثه تصادف برای یک خرس قهوه‌ای و توله‌اش در شهرستان کامفیروز خبر داد و گفت: بامداد روز گذشته یک فرد خرس قهوه ای و توله‌اش در محور آزادراه شیراز- اصفهان در اثر برخورد با چند خودرو از بین رفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، لیلا جولایی اظهار کرد: جنگل‌های زاگرس در شهرستان‌های مرودشت و اقلید از مهم‌ترین زیستگاه خرس قهوه‌ای در استان است و عبور جاده از زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای با ناامن کردن و قطع کریدورهای مهاجرتی آنها یکی از عوامل مهم تهدید کننده بقا این گونه ارزشمند حیات وحش است.

وی افزود: محافظ‌هایی که در وسط بزرگراه نصب می‌شوند، با ایجاد مانعی برای عبور حیوانات موجب به دام افتادن و برخورد آنها با خودروها می‌شوند که در این سوانح احتمال صدمه به خودرو و سرنشین آن نیز وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک محیط زیست فارس از بروز حادثه تصادف برای یک خرس قهوه‌ای و توله‌اش در شهرستان کامفیروز خبر داد و گفت: بامداد روز گذشته یک فرد خرس قهوه‌ای و توله‌اش در محور آزادراه شیراز- اصفهان در اثر برخورد با چند خودرو از بین رفتند.

وی تصریح کرد: برای حفاظت از گونه‌های ارزشمندی مانند خرس قهوه‌ای ایمن‌سازی آزادراه شیراز _اصفهان باید در اولویت مسئولان امر قرار گیرد، از سوی دیگر نصب تابلوهای هشدار دهنده و چراغ‌های چشمک زن و ایجاد مسیرهای عبور حیات وحش می‌تواند از بروز اتفاقات این چنینی پیشگیری کند.

نظر شما