شناسهٔ خبر: 67268432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

برخورد مرگبار چند خودرو با خرس قهوه‌ای و توله‌اش

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک محیط‌زیست فارس از مرگ خرس قهوه‌ای و توله‌اش بر اثر برخورد با چند خودرو خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تابناک، لیلا جولایی امروز، ۳۰ خردادماه از بروز حادثه تصادف برای یک خرس قهوه‌ای و توله‌اش در شهرستان کامفیروز خبر داد و با اظهار تاسف از این حادثه گفت: بامداد ۲۹ خرداد یک فرد خرس قهوه‌ای و توله‌اش در محور آزادراه شیراز- اصفهان در اثر برخورد با چند خودرو از بین رفتند.

به گفته وی، جنگل‌های زاگرس در شهرستان‌های مرودشت و اقلید از مهم‌ترین زیستگاه خرس قهوه‌ای در استان فارس است و عبور جاده از زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای با ناامن کردن و قطع کریدورهای مهاجرتی آن‌ها یکی از عوامل مهم تهدیدکننده بقا این‌گونه ارزشمند حیات‌وحش است.

به گفته وی، محافظ‌هایی  که در وسط بزرگراه  نصب می‌شوند، با ایجاد مانعی برای عبور حیوانات موجب به دام افتادن و برخورد آن‌ها با خودروها می‌شوند که در این سوانح احتمال صدمه به خودرو و سرنشین آن نیز وجود دارد.

رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش محیط زیست فارس بیان کرد: برای حفاظت از گونه‌های ارزشمندی مانند خرس قهوه‌ای ایمن‌سازی آزادراه شیراز ـ اصفهان باید در اولویت مسئولان امر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، جولایی تأکید کرد: نصب تابلوهای هشدار دهنده و چراغ‌های چشمک زن و ایجاد مسیرهای عبور حیات وحش می‌تواند از بروز اتفاقات این‌چنینی پیشگیری کند.

نظر شما