شناسهٔ خبر: 67271761 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اتلاف خرس و توله‌اش در آزادراه شیراز اصفهان براثر تصادف اتلاف خرس و توله‌اش در آزادراه شیراز اصفهان براثر تصادف

لیلا جولایی توضیح داد که طی حادثه تصادف که بامداد ۲۹ خرداد رخ داد، یک فرد خرس قهوه‌ای به همراه توله اش در محور آزادراه شیراز- اصفهان براثر برخورد با چند خودرو از بین رفتند. جولایی گفت: جنگل‌های زاگرس در شهرستان‌های مرودشت و اقلید از مهمترين زیستگاه خرس قهوه ای در استان به شمار می‌رود و عبور جاده از

صاحب‌خبر -

لیلا جولایی توضیح داد که طی حادثه تصادف که بامداد ۲۹ خرداد رخ داد، یک فرد خرس قهوه‌ای به همراه توله اش در محور آزادراه شیراز- اصفهان براثر برخورد با چند خودرو از بین رفتند.

جولایی گفت: جنگل‌های زاگرس در شهرستان‌های مرودشت و اقلید از مهمترين زیستگاه خرس قهوه ای در استان به شمار می‌رود و عبور جاده از قلب این زیستگاه با نا امن کردن و قطع کریدورهای مهاجرتی آن‌ها یکی از عوامل مهم تهدید کننده بقا این گونه ارزشمندحیات وحش است.

به گفته وی محافظ‌ها و جداکننده‌های نصب شده وسط آزادراه، مانعی برای عبور حیوانات وحشی است و موجب به دام افتادن و برخورد آنها با خودروها می شود که در این سوانح احتمال صدمه به خودرو و سرنشین آن نیز وجود دارد.

جولایی گفت: برای حفاظت از گونه‌های ارزشمندی مانند خرس قهوه‌ای ایمن سازی آزادراه شیراز _اصفهان باید در اولویت مسئولین امر قرار گیرد.

به گفته این مقام مسئول؛ نصب تابلوهای هشدار دهنده و چراغ های چشمک زن و ایجاد مسیرهای عبور حیات وحش می تواند از بروز اتفاقات این‌چنینی پیشگیری کند.

انتهای پیام

نظر شما