شناسهٔ خبر: 67267624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان خبر داد:

جهت تامین برق پایدار؛ احداث ۲ بی خط ۶۳ کیلو ولت اختصاصی در پست‌های فوق توزیع

زنجان- مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان گفت: به منظور تامین برق مطمئن و پایدار و همچنین اتصال به شبکه سراسری برق برای کارخانجات و تاسیسات صنعتی با نیاز مصرف برق بیش از ۷ مگاوات احداث دو دستگاه فیدر خط اختصاصی ۶۳ کیلووات در پست‌های فوق توزیع در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

جهت تامین برق پایدار؛ احداث ۲ بی خط ۶۳ کیلو ولت اختصاصی در پست‌های فوق توزیع به گزارش خبرنگار بسیج زنجان، پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعداد مشترکان توزیع در استان زنجان تا سالجاری بیش از ۵۰۰ هزار نفر بوده اظهار داشت: ۱۵ هزار کیلومتر شبکه، شرکت توزیع به صورت مویرگی در سطح استان توزیع می‌کند که ۹ هزار کیلومتر از این میزان فشار متوسط و بیش از چهار هزار کیلومتر فشار ضعیف است.

وی بیان کرد: ۱۱ هزار پست برق در استان فعال بوده که از این میزان ۱۰ هزار پست هوایی و یک هزار پست زمینی است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان، به اهداف پیشرو شرکت توزیع برق اشاره کرد و گفت: چشم‌اندازی که برای سال ۱۴۰۶ در نظر گرفته‌ شده این است که میانگین خاموشی ناخواسته برای مشترکان حداکثر ۱۴۰ دقیقه در سال باشد.

وی به پروژه‌های شاخص شرکت برق منطقه زنجان در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: به منظور تامین برق مطمئن و پایدار و همچنین اتصال به شبکه سراسری برق برای کارخانجات و تاسیسات صنعتی با نیاز مصرف برق بیش از ۷ مگاوات احداث دو دستگاه فیدر خط اختصاصی ۶۳ کیلووات در پست‌های فوق توزیع در دولت سیزدهم در دستور کار قرار گرفت و به بهره‌برداری رسید.

جوادی عنوان کرد: ۷۹ درصد از مشترکان خانگی، ۱۳ درصد مشترکان تجاری، ۴ درصد عمومی، ۲ درصد کشاورزی است که بر این اساس ۷۳ درصد انرژی در بخش مولد استفاده می‌شود.

جوادی با بیان اینکه ۶ هزار و ۸۴۳ چاه برق دار در استان وجود دارد، افزود: بیش از ۹۸ درصد آنها به کنتور‌های هوشمند مجهز شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در قالب طرح حمایت از اقشار کم برخوردار در مناطق مختلف استان نصب شده و امسال نیز بیش از ۲۰۰ نیروگاه در دست اقدام است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان بیان کرد: وزارت نیرو در راستای مدیریت مصرف برق و عبور از پیک بار برق تابستان امسال پویشی تحت عنوان# با انرژی را اجرا می‌کند، این پویش با هدف تشویق مشترکان به کاهش مصرف برق و حفظ پادری شبکه برق به همراه پاداش های نظیر رایگان شدن قبض برق و جوایز ارزنده دیگر را ارایه می‌دهد.

فاطمه‌عسگری 

 

 

نظر شما