شناسهٔ خبر: 67276902 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نصب ۱۵۱ پست هوایی برای رفع ضعف ولتاژ برق در زنجان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: سال گذشته اقدام شاخصی که در میان ۳۹ شرکت توزیع برق کشور انجام شد، اجرای طرح جهادی رفع ضعف ولتاژ بود که با نصب ۱۵۱ دستگاه پست هوایی در مناطق شناسایی شده این نقص رفع شد.

صاحب‌خبر -

نصب ۱۵۱ پست هوایی برای رفع ضعف ولتاژ برق در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، جوادی گفت: طرح جهادی رفع ضعف ولتاژ برق در دولت سیزدهم و در راستای ارتقای کیفیت جریان برق و رفع افت ولتاژ با اعتباری بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال در زنجان انجام شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر شمار مشترکان شرکت توزیع برق زنجان از نیم میلیون مشترک عبور کرده است، افزود: مشترکان با مصرف بالای هفت مگاوات از طریق شرکت برق منطقه‌ای و کمتر از این میزان از سوی شرکت توزیع برق تامین انرژی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان ادامه داد: میزان برق مصرفی مشترکان شرکت توزیع برق زنجان از طریق ۱۵ هزار کیلومتر شبکه، انتقال می‌یابد که ۹ هزار کیلومتر از این میزان فشار متوسط و بیش از چهار هزار کیلومتر فشار ضعیف است.

وی افزود: به لحاظ تعداد، ۷۹ درصد مشترکان توزیع برق زنجان خانگی، ۱۳ درصد تجاری، چهار درصد عمومی، ۲ درصد کشاورزی و هشت دهم درصد صنعتی است و به لحاظ مصرف ۵۵ درصد انرژی برق مربوط به بخش صنعت و ۱۸ درصد مربوط به بخش کشاورزی است که بر این اساس ۷۳ درصد انرژی برق استان در بخش مولد استفاده می‌شود.

جوادی گفت: ۱۱ هزار پست برق در استان فعال بوده که از این میزان ۱۰ هزار پست هوایی و هزار پست زمینی است.

وی کاهش میانگین خاموشی‌های ناخواسته برای هر مشترک به کمتر از یک دقیقه در روز (حداکثر ۱۴۰ دقیقه در سال)، به صفر رساندن نیاز به حضور فیزیکی مشترکان برای گرفتن خدمت از شرکت و کاهش هدر رفت انرژی برق به کمتر از ۶ درصد را از اهداف و چشم انداز‌های این شرکت برای سال ۱۴۰۶ بیان کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان همچنین شمار چاه‌های برق دار استان را ۶ هزار و ۸۴۳ حلقه چاه ذکر کرد و گفت: بیش از ۹۸ درصد این چاه‌ها به کنتور‌های هوشمند مجهز هستند.

جوادی ادامه داد: هم اکنون تمام روستا‌های بالای ۱۰ خانوار استان شامل ۹۰۸ روستا نیز برقدار است.

وی افزود: قسمت عمده‌ای از شبکه سیمی لخت با کابل خودنگهدار تعویض و در هنگام اجرای آن، شبکه بازطراحی شده است به طوریکه هم اکنون چهار هزار و ۶۶۱ کیلومتر طول شبکه خودنگهدار استان زنجان بوده و کمتر از ۱۴ درصد شبکه، مسی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان ادامه داد: تاکنون ۱۸۵ نیروگاه خورشیدی در قالب طرح حمایت از اقشار کم برخوردار در مناطق مختلف استان نصب شده و امسال نیز بیش از ۲۰۰ نیروگاه در دست اقدام است.

جوادی گفت: سال گذشته ایام اوج مصرف برق را با مساعدت مشترکان و رسانه‌های جمعی با کمترین عارضه سپری کردیم امسال نیز پیش بینی‌های لازم برای بخش‌های مختلف جهت تعدیل مصرف انرژی برق انجام شده است.

وی کاهش ۴۰ درصدی مصرف برق ادارات در ساعات کاری و ۷۰ درصدی در ساعات غیراداری، اعطای برق مجانی به کشاورزانی که روزانه پنج ساعت خاموشی داشته باشند، خاموشی‌های با برنامه‌های متنوع برای صنایع و تعیین جوایز برای کاهش مصرف از سوی مشترکان خانگی را از جمله این برنامه‌ها برای تعدیل مصرف برق و پایداری شبکه عنوان کرد.

نظر شما