شناسهٔ خبر: 67318713 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صنایع اجازه اسپانسری برای خارج از شهر اراک را ندارند

نامه‌ای به تمام شرکت‌ها ارسال شده که اجازه اسپانسری برای خارج از شهر اراک را ندارند و باید از لحاظ مالی هم پای کار باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهنام نظری عصر امروز در آیین تجلیل از هیات‌های ورزشی شهرستان اراک در سالن اجتماعات بیمارستان سینا اظهار داشت: اراک یکی از شهرهای ناسالم به شمار می‌رود و باید برای توسعه ورزش و ارتقای سلامت مردم در این خطه بیش از پیش تلاش کرد.

وی با بیان اینکه ورزش در بعد قهرمانی هزینه‌بر و وقت‌گیر است و ورزشکارانی که پرچم ایران را در آن سوی مرزها به اهتزاز در می‌آورند، باعث افتخارند، افزود: حمایت همه جانبه از ورزشکاران در بعد کار، رفاهیات و مسیر قهرمانی باید در دستوز کار قرار گیرد، با وجود اقدامات خوب صورت گرفته، هنوز جای حمایت صنایع استان مرکزی از بخش ورزش در بسیاری از بخش‌ها خالی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: با همه ظرفیتی که استان مرکزی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دارد، باید یک برنامه‌ریزی خوب برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها انجام شود، نامه‌ای به تمام شرکت‌ها ارسال شده که اجازه اسپانسری به خارج از شهر اراک را ندارند و باید از لحاظ مالی هم پای کار باشند.  

اراک دارای 46 هزار ورزشکار سازمان یافته است

محسن اکبری، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک نیز در این آیین اظهار داشت: اراک دارای 46 هزار ورزشکار سازمان یافته، یک‌هزار و 225 مربی ورزشی فعال و یک‌هزار و 585 داور فعال است، 12 تیم ورزشی شهرستان اراک در لیگ برتر، هفت تیم در لیگ دسته یک، 6 تیم در لیگ دسته 2 و 47 هیات ورزشی وجود دارد که 42 هیات آن فعال است.

وی با اشاره به افتتاح چهار زمین ورزشی سال گذشته در گوار، ساروق، امان آباد و کارچان و زمین رزمی مجموعه ورزشی پنجم مرداد اراک افزود: حدود 50 اماکن ورزشی در اراک وجود دارد که 28 اماکن نیاز به تعمیرات ضروری دارند، ظرفیت خوابگاه ورزشی اراک 100 نفر است که نیاز است برای اخذ میزبانی‌های بیشتر، این ظرفیت به 500 نفر برسد، همچنین ایجاد یک سالن دو و میدانی سرپوشیده نیز در این شهرستان ضروری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک با اشاره به اقدامات حوزه ورزش و جوانان استان مرکزی، بیان کرد: اعزام یک‌هزار نفر از ورزشکاران اراکی به مسابقات کشوری، حائز رتبه برتر شدن 125 نفر در مسابقات کشوری و 50 نفر در مسابقات بین‌المللی، مرمت سالن 2 هزار نفری پنجم مرداد بعد از 25 سال، واگذاری استخر پنجم مرداد به بخش خصوصی، اخذ مجوز برای حدود 300 باشگاه، افزایش اعتبارات عمرانی حدود 120درصد، دعوت 128 نفر از ورزشکاران به تیم‌های ملی و برگزاری، برگزاری حدود 2 هزار و 646 مسابقه در سطح شهرستان اراک و روستاها از اقدامات سال گذشته است.

اکبری بیان کرد: بیش از 600 مسابقه استانی و کشوری در سطح اراک برگزار شد و این شهرستان میزبان مسابقات و رویدادهای ورزشی  متعددی بود، همچنین شش نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و 12 سمینار کنترل خشم نیز سال گذشته در شهرستان اراک برگزار شد، ورزشکاران این شهرستان از سال 96 تاکنون تجلیل نشده بودند این در حالی است که اعتبارات ورزشی امسال نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بود و حدود یک میلیارد تومان به هیات‌های ورزشی کمک شد.

به گزارش تسنیم، پایان مراسم از 100 نفر از جامعه ورزشی و جوانان برتر شهرستان اراک با اهدای لوح و جایزه تقدیر شد.

انتهای پیام/711/

 

نظر شما