شناسهٔ خبر: 67317666 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار مرکزی

استان مرکزی در دولت سیزدهم گام‌های خوبی در عرصه ورزش برداشت

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اعلام اینکه این استان در دولت سیزدهم گام‌های بلند و خوبی در عرصه ورزش برداشت، گفت: با وجود اقدامات خوب صورت گرفته، هنوز جای حمایت صنایع استان مرکزی از بخش ورزش در بسیاری از جاها خالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، بهنام نظری عصر شنبه در آیین تجلیل از هیات‌های ورزشی شهرستان اراک در سالن اجتماعات بیمارستان سینا، افزود: اراک یکی از شهرهای ناسالم است و باید برای توسعه ورزش و ارتقای سلامت مردم در این خطه بیش از پیش تلاش کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: ورزش در بُعد قهرمانی هزینه‌بر و وقت‌گیر است و ورزشکارانی که پرچم ایران را در آن سوی مرزها به اهتزاز در می‌آورند، باعث افتخارند.

نظری اظهار کرد: نیاز است حمایت همه جانبه از ورزشکاران در بُعد کار، رفاهیات و مسیر قهرمانی صورت گیرد.

وی گفت: با همه ظرفیتی که استان مرکزی در بخش‌های مختلف از جمله صنایع دارد، باید یک برنامه‌ریزی خوب برای استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: نامه‌ای به تمام شرکت‌ها ارسال شده که اجازه حمایت مالی به خارج از شهر اراک را ندارند و باید از لحاظ مالی هم پای کار باشند.

نظری گفت: امروز ورزش صنعت است و صنعت هم نیاز به ورود بنگاه‌های اقتصادی دارد، زیرا تامین تمام نیازها در توان دولت نیست.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: قوت بدنی امری مقدس است، یعنی کسی که کار می‌کند و بدنش را قوت دهد در دین اسلام مقدس است.

حجت‌الاسلام مصطفی فرخی افزود: روح ورزش ایمان، خوبی‌ها، تقوا و ارزش‌ها است.

وی بیان کرد: امر به معروف یعنی اصلاح‌گری اجتماعی و به فکر مردم بودن و این مسوئولیت‌پذیری اجتماعی دستور خداوند است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک نیز در این آیین گفت: چهار زمین ورزشی سال گذشته در گوار، ساروق، امان آباد و کارچان و زمین رزمی مجموعه ورزشی پنجم مرداد این شهرستان افتتاح شد.

محسن اکبری افزود: بیش از ۶۰۰ مسابقه استانی و کشوری در سطح اراک برگزار شد و این شهرستان میزبان مسابقات و رویدادهای ورزشی متعددی بود.

وی بیان کرد: اعزام یک‌هزار نفر از ورزشکاران اراکی به مسابقات کشوری، حائز رتبه برتر شدن ۱۲۵ نفر در مسابقات کشوری و ۵۰ نفر در مسابقات بین‌المللی، مرمت سالن ۲ هزار نفری پنجم مرداد بعد از ۲۵ سال و واگذاری استخر پنجم مرداد به بخش خصوصی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک ادامه داد: بازدید از ۳۳۸ اماکن ورزشی، اخذ مجوز برای حدود ۳۰۰ باشگاه، افزایش اعتبارات عمرانی حدود ۱۲۰درصد، دعوت ۱۲۸ نفر از ورزشکاران به تیم‌های ملی و برگزاری حدود ۲ هزار و ۶۴۶ مسابقه در سطح شهرستان اراک و روستاها، بخش دیگری از توفیقات صورت گرفته است.

اکبری با بیان اینکه در اراک ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته، یک‌هزار و ۲۲۵ مربی ورزشی فعال و یک‌هزار و ۵۸۵ داور فعال وجود دارد، گفت: ۱۲ تیم ورزشی شهرستان اراک در لیگ برتر، هفت تیم در لیگ دسته یک، ۶ تیم در لیگ دسته ۲ و ۴۷ هیات ورزشی وجود دارد که ۴۲ هیات آن فعال است.

وی یادآور شد: ۶ نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و ۱۲ سمینار کنترل خشم نیز سال گذشته در شهرستان اراک برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک افزود: حدود ۵۰ اماکن ورزشی در اراک وجود دارد که ۲۸ اماکن نیاز به تعمیرات ضروری دارند.

اکبری گفت: ظرفیت خوابگاه ورزشی اراک ۱۰۰ نفر است که نیاز است برای اخذ میزبانی‌های بیشتر، این ظرفیت به ۵۰۰ نفر برسد.

وی عنوان کرد: ایجاد یک سالن دو و میدانی سرپوشیده نیز در این شهرستان ضروری است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک ادامه داد: تجلیل از ورزشکاران این شهرستان از سال ۹۶ تاکنون برگزار نشده بود و اعتبارات ورزشی امسال نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بود و حدود ۱۰ میلیارد ریال به هیات‌های ورزشی کمک شد.

در پایان این آیین از ۱۰۰ نفر از جامعه ورزشی و جوانان برتر شهرستان اراک با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

رونمایی از پوستر طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ورزش همگانی صبحگاهی و عصر گاهی ویژه استان مرکزی، از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

نظر شما