شناسهٔ خبر: 67323589 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برگزاری بیش از ۶۰۰ مسابقه استانی و کشوری در اراک

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ مسابقه استانی و کشوری با تنوع بالا در سطح شهرستان اراک برگزار شده است . رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک گفت: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ مسابقه استانی و کشوری با تنوع بالا در سطح شهرستان اراک برگزار شده است .

صاحب‌خبر -
برگزاری  بیش از ۶۰۰ مسابقه استانی و کشوری در اراک

به گزارش برنا از مرکزی ، غلامحسن اکبری ، رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک در آیین تجلیل از هیات‌های ورزشی شهرستان اراک در سالن اجتماعات بیمارستان سینا گفت : چهار زمین ورزشی سال گذشته در گوار، ساروق، امان آباد و کارچان و زمین رزمی مجموعه ورزشی پنجم مرداد این شهرستان افتتاح شد.

 اکبری افزود: بیش از ۶۰۰ مسابقه استانی و کشوری در سطح اراک برگزار شد و این شهرستان میزبان مسابقات و رویدادهای ورزشی متعددی بود.

اکبری ادامه داد : اعزام یک‌هزار نفر از ورزشکاران اراکی به مسابقات کشوری، حائز رتبه برتر شدن ۱۲۵ نفر در مسابقات کشوری و ۵۰ نفر در مسابقات بین‌المللی، مرمت سالن ۲ هزار نفری پنجم مرداد بعد از ۲۵ سال و واگذاری استخر پنجم مرداد به بخش خصوصی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد : بازدید از ۳۳۸ اماکن ورزشی، اخذ مجوز برای حدود ۳۰۰ باشگاه، افزایش اعتبارات عمرانی حدود ۱۲۰درصد، دعوت ۱۲۸ نفر از ورزشکاران به تیم‌های ملی و برگزاری حدود ۲ هزار و ۶۴۶ مسابقه در سطح شهرستان اراک و روستاها، بخش دیگری از توفیقات صورت گرفته است.

اکبری با بیان اینکه در اراک ۴۶ هزار ورزشکار سازمان یافته، یک‌هزار و ۲۲۵ مربی ورزشی فعال و یک‌هزار و ۵۸۵ داور فعال وجود دارد، گفت: ۱۲ تیم ورزشی شهرستان اراک در لیگ برتر، هفت تیم در لیگ دسته یک، ۶ تیم در لیگ دسته ۲ و ۴۷ هیات ورزشی وجود دارد که ۴۲ هیات آن فعال است.

وی گفت : ۶ نشست ستاد ساماندهی امور جوانان و ۱۲ سمینار کنترل خشم نیز سال گذشته در شهرستان اراک برگزار شد.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک افزود: حدود ۵۰ اماکن ورزشی در اراک وجود دارد که ۲۸ اماکن نیاز به تعمیرات ضروری دارند.

اکبری گفت: ظرفیت خوابگاه ورزشی اراک ۱۰۰ نفر است که نیاز است برای اخذ میزبانی‌های بیشتر، این ظرفیت به ۵۰۰ نفر برسد.

وی عنوان کرد: ایجاد یک سالن دو و میدانی سرپوشیده نیز در این شهرستان ضروری است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک ادامه داد: تجلیل از ورزشکاران این شهرستان از سال ۹۶ تاکنون برگزار نشده بود و اعتبارات ورزشی امسال نسبت به سنوات گذشته بی سابقه بود و حدود ۱۰ میلیارد ریال به هیات‌های ورزشی کمک شد.

در پایان این آیین از ۱۰۰ نفر از جامعه ورزشی و جوانان برتر شهرستان اراک با اهدای لوح و جایزه تقدیر به عمل آمد.

رونمایی از پوستر طرح ملی ورزش و مردم با هدف ساماندهی ورزش همگانی صبحگاهی و عصر گاهی ویژه استان مرکزی، از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

 
 

نظر شما