شناسهٔ خبر: 67266727 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

بیش از ۲۴ هزار کنتور برق در استان زنجان هوشمند شد

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان زنجان، گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۸۰۰ مشترک مجهز به کنتور هوشمند در سطح استان زنجان هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، پیام جوادی روز چهارشنبه(۳۰ خردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، با بیان اینکه،۱۵ هزار کیلومتر شبکه در سطح استان انتقال و به مشترکین توزیع می شود، اظهار کرد: حدود ۹ هزار کیلومتر از این میزان فشار متوسط و بیش از چهار هزار کیلومتر فشار ضعیف است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تعداد مشترکان شرکت توزیع برق زنجان از نیم میلیون مشترک عبور کرد، افزود: از این تعداد ۷۹ درصد مشترکین خانگی، ۱۳ درصد تجاری و ۴ درصد عمومی و ۲ درصد کشاورزی، صنعتی ۸./ درصد و روشنایی معابر ۵./ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با اشاره به اینکه از لحاظ توان مصرفی مشترکین برق منطقه ای با توزیع نیروی برق تفاوت دارند، افزود: مشترکان با مصرف بالای هفت مگاوات از طریق شرکت برق منطقه ای و کمتر از این میزان از سوی شرکت توزیع برق تامین انرژی می شوند.

وی با اشاره چشم انداز شرکت توزیع نیروی برق استان برای سال ۱۴۰۶ گفت: شعار ما ۱۴۰۶ است که عدد ۱۴۰ آن به معنی این است که در سال ۱۴۰۶ میانگین خاموشی ناخواسته برای مشترکین حداکثر ۱۴۰ دقیقه در سال باشد و عدد صفر نیز به صفر رساندن نیاز به مراجعه حضوری مردم و عدد ۶ نیز به حداکثر رساندن ۶ درصد تلفات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، با اشاره به درصد مصرف برق مشترکان برق استان گفت: بیشترین مصرف انرژی برق با ۵۵ درصد در بخش صنعتی، کشاورزی ۱۸ درصد، خانگی ۱۷ درصد،تجاری ۵ درصد، عمومی ۴ درصد و روشنایی معابر یک درصد بوده است.

جوادی با اشاره به تعداد روستاهای برق دار در سطح استان زنجان بیان کرد: اکثر روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای برق هستند که در حال حاضر ۹۰۸ روستا از نعمت برق برخودار هستند و یک روستا نیز در منطقه ابهر_خرمدره در حال اجرای شبکه برق رسانی است.

وی با توجه به هوشمند سازی شبکه توزیع نیروی برق استان گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۸۰۰ مشترک مجهز به کنتور هوشمند در سطح استان زنجان هستند.

انتهای پیام/

نظر شما