شناسهٔ خبر: 67286876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری یادواره شهدای خدمت در شرکت خودروسازی اسنا شهرک سرمایه گذاری خارجی صوفیان

مراسم یادواره شهدای خدمت در واحد خودروسازی اسنا در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی صوفیان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم با بزرگداشت شهدای خدمت گفت:با همت و تلاش دولت مردمی در مدت سال شاهد پیشرفت‌های عالی در سطح استان شدیم.

محمد کلامی افزود:آمار و عدد‌ها به صورت رساتر قابل فهم بوده و برای نمونه حجم اشتغال استان سال ۱۴۰۰ و قبل آن زیر ۱۷ هزار، نرخ بیکاری ۷/۷ درصد بوده و نزدیک به ۱۴ هزار نفرمستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند که خوشبختانه با همت دولت شهید رئیسی سال ۱۴۰۲ میزان اشتغال به ۶۳ هزار نفر رسیده و همچنین نرخ بیکاری ۶/۶ درصد و کسانی که مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کردند به زیر ۸ هزار نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون کمبود نیروی کار یکی از چالش‌های امروز استان می‌باشد اضافه کرد:سرمایه گذاری خارجی تحقق یافته استان در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷ میلیون دلار بود که علی رغم تحریم شای شدید در دولت شهید رئیسی به میزان ۳۸ میلیون دلار رسید.

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی  احیای واحد‌های بزرگ تولیدی را از دستاورد‌های دولت شهید رئیسی برشمرده و افزود:از دهه ۸۰ به بعد هر سال تعدادی از واحد‌های تولیدی بزرگ استان به حالت نیمه تعطیل درآمده و یا راکد می‌شدند که در دولت مردمی نه تنها هیچ واحد تولیدی بزرگ یا متوسط راکد نشد بلکه شاهد افزایش تولید شرکت تراکتورسازی شدیم و تعداد ۷۰۰ واحد تولیدی احیا گردید.

کلامی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد:متاسفانه شاهد برخی صحبت‌های گستاخانه در سخرانی‌های انتخابات هستیم و این درحالی است که خدمات دولت شهید رئیسی برای همه ملموس و قابل فهم است.

نظر شما